A Ford visszahozta a palettára a 17 éve nem használt Puma nevet. Azt már korábban tudni lehetett, hogy a kis sportos kupé helyett most egy aranyos szintén apró SUV-t fognak értékesíteni ezzel a névvel.
A Ford 17 év után hozta vissza a kínálatba a Pumát, mely mostantól nem a kisméretű sportos kupét, hanem egy SUV-t jelöl majd.
A megcélzott vásárlói réteg viszont ugyan az, mint a 2000-es évek elején, azaz főleg a fiatalokra építenek az aranyos megjelenéssel és a visszafogott mérettel. Az új Puma ugyanis leginkább a Fiesta dimenzióival rendelkezik, bár a tengelytávolság 1,9 centivel hosszabb és a nyomtáv is kapott egy majdnem 6 centis toldást. Ez legfőképpen a belső helykínálatot növelte meg, így egy teljes értékű kis városi terepest kapnak a vásárlók 370 vagy 456 literes csomagtérrel. Az utóbbi a hibrid rendszert és teljes értékű pótkereket nem tartalmazó példányokra értendő.
Ahhoz, hogy a számítástechnika világában felcseperedett fiatalokat meg lehessen fogni, természetesen a technológiára is rá kellett gyúrni picit. Így például többek között 10,25 colos digitális műszerfal, 360 fokos kamera és táblákra hangsúlyosan figyelő adaptív tempomat is kérhető lesz hozzá.
A motorpaletta kezdetben a háromhengeres 1 literes benzinesre épül 100, 125 és 155 lóerős kivitelben. A középső teljesítmény szinthez felárasan kérhető lesz a 48 Voltos hibrid rendszer, a legerősebb változat viszont csak azzal vihető haza. Az 1,5 literes dízel várhatóan jövő év elején kerül bevezetésre.