hirdetés

Arcképekkel a biztonság érdekében: egészen újszerű a Volvo most bemutatott baleset-megelőzési kampánya

Baleset-megelőzési kampányok esetében általában roncsokkal, fájdalommal és romba dőlt életekkel találkozhatunk, a Volvo viszont most teljesen más irányból közelíti meg a témát. Túlélők arcképeivel hirdetik, hogy a biztonsági öv tényleg életeket ment meg.

Ha baleset-megelőzési kampány, akkor általában összeroncsolódott autókra, szörnyű történetekre és elveszett életekre számíthat az ember. Persze, ez érthető is, hiszen elrettentő mivoltukból ezek a képek könnyebben hatnak érzelmileg a szemlélődőre, ám érdekes lehet a dolgokat másik oldalról is szemlélni néha. Most ezt tette a Volvo is a legújabb kampányában, aminek keretein belül Martin Schoeller fotóművésszel együtt viszik el a gondolatokat pozitív irányba.

A New York-ban bemutatott „Egymillióval több” elnevezésű kiállításon ugyanis nem füstölgő roncsokat és véres jeleneteket „csodálhatnak” meg az oda látogatók, hanem arcképekkel szembesülnek ameddig csak a szem ellát. Ezek első pillantásra mind egyszerű emberek, ám mégis van egy fontos közös bennük: mindegyikül életét a biztonsági öv mentette meg egy-egy igencsak kritikus baleset alkalmával.

„Lenyűgöző volt megragadni a túlélők nyers érzelmeit, ami visszatükröződött mind a balesetükre, mind annak a mai életükre gyakorolt hatására. Egy találmány révén a Volvo jelentős hatást gyakorolt oly sok életre, és megtiszteltetés számomra, hogy segíthetek életre kelteni néhány ilyen történetet.”- mondta Schoeller a kiállítás megnyitóján.

A portrék mellett található pár tárgy is a kiállított tételek sorában, köztük egy eredeti hárompontos Volvo biztonsági öv egyenesen 1966-ból. Hétköznapinak tűnhet, de nem szabad elfelejtenünk, hogy a Volvo mérnöki gárdájában dolgozó Nils Bohlin 1958-as szabadalma (ő találta ki a kétpontosnál jóval biztonságosabb hárompontos övet) emberek millióinak az életét mentette meg az elmúlt évtizedekben.