A legtöbbször vetélytársaknak lehet tekinteni a két német márkát, ám ha a szükség úgy kívánja, mégis össze tud fogni a BMW és a Mercedes. Most Kínában tervez közös üzemeltetésű töltőhálózatot a két német.
A Mercedes és a BMW rivalizálása nem újkeletű, már több mint 100 éve verseng a vásárlókért a két német gyártó. Persze, ez nem azt jelenti, hogy nehéz helyzetekben nem merül fel opcióként az összefogás lehetősége. Most pontosan ez történik meg, de nem Európában, hanem Kínában.
A két gyártó ugyanis közös erővel tervezi megalapítani a Beijing Ion Qi New Energy Technology vállalatot, melynek célja egy nagyteljesítményű töltőhálózat kiépítése, melyet bármely elektromos autóval lehet használni majd, de a Mercedes és BMW tulajdonosok előnyöket élveznek ezeken a helyeken, például előre lefoglalhatják a töltőoszlopot vagy kedvezményes áron juthatnak áramhoz. A tervek szerint első körben 1000 töltőállomás (nagyjából 7000 töltőoszloppal) kiépítése történik majd meg a nagyobb városokban, mindezek után pedig jöhet a kisebb falvak ellátása is.
Fontos azonban megjegyezni, hogy mind a két gyártó rendelkezik már töltőkkel Kínában, így ezek bevonása is megtörténhet az új hálózatba egy kis átalakítás után.
A nem kínai gyártók összetartása azonban nem csak Kínában figyelhető meg, hanem például Amerikában is, ahol már hét vállalat fogott össze (ebben is benne van a BMW és a Mercedes, akár csak a GM és a Stellantis is), hogy közös erővel építsék ki saját hálózatukat Ionna megnevezéssel.