Hollandiában a regionális áramszolgáltató szerint jelentős túlfogyasztás alakult ki a csúcsidőszakban, amiben nagy szerepet játszanak az elektromos autók is. Éppen ezért, korlátoznák, hogy mikor lehet használni a nyilvános töltőket.
Bár, globális szinten éppen megakadni látszik az elektromos autók térnyerése, vannak azonban olyan országok, ahol az elmúlt időszakban szépen megugrott a villanyos járgányok száma. Ilyen például Hollandia is, ahol már olyannyira számottevő az elektromos autók és a töltőoszlopok száma, hogy a helyi áramszolgáltató szerint bizonyos időszakokban egyszerűen már túlterhelté válik miattuk a hálózat.
Már most kísérleteznek olyan megoldásokkal, hogy a felhasználói csúcsidőszakot jelentő időben (délután 4 és este 9 között) a töltőhálózat kevesebb energiát kap, mint a háztartások, ezzel egyfajta prioritást kialakítva. A Stedin áramszolgáltató szerint azonban még ez sem elég, mert a háztartásokban is egyre több a fogyasztó, így inkább a szóban forgó időszakban egyszerűen le kéne kapcsolni az elektromosautó-töltőket.
A holland NOS portál szerint ráadásul a helyzet a későbbiekben még súlyosabb lehet, hiszen a jelenlegi tervek szerint újabb töltők kerülnek telepítésre országszerte az elkövetkező években, a tendencia pedig arra mutat rá, hogy 2030-ig az e-autók száma elérheti majd a közel 3 millió darabot is. Ez azt eredményezné a Stedin álláspontja szerint, hogy a hálózat kapacitásának 20 százalékát már az elektromos autók kötnék le.