hirdetés

Új csúcskategóriás SUV-t mutatott be az MG Indiában: itt a Majestor

Az MG Motor India bemutatta legújabb modelljét, a Majestor névre keresztelt SUV-t a 2025-ös Bharat Mobility Expón. Az újdonság a Gloster fölött helyezkedik el a vállalat indiai kínálatában, és robusztus formatervezést, valamint hétüléses utasteret kínál. Európai forgalmazásról egyelőre nem esett szó.

Bár teljesen új konstrukcióként hivatkozik a nóvumra a gyártó, a Majestor valójában egy átcímkézett változata a más piacokon már forgalmazott Maxus D90-nek (Chile, Dél-Afrika), illetve az ausztrál LDV D90-nek. Ezek az autók nem teljesen új fejlesztések, hanem a kínai SAIC által megalkotott MG Gloster jelentősen továbbfejlesztett változatai, amely továbbra is elérhető lesz olcsóbb alternatívaként.

A Majestor masszívabb és szögletesebb kialakítást kapott, mint elődje (Gloster), bár az ablakvonal és az általános profil hasonló maradt. Az új SUV elején egy nagyméretű hűtőrács és egy feltűnő első védőlemez dominál, amelyet osztott LED fényszórók egészítenek ki. Hátul az összekapcsolt LED-es hátsó lámpák és a diffúzorként is funkcionáló hátsó védőlemezre szerelt kettős kipufogóvégek adják az autó karakteres megjelenését.

Az MG Motor India szerint a Majestor lesz a „legmagasabb, leghosszabb és legszélesebb” modell a kategóriájában. A már ismert Maxus D90 méreteiből kiindulva az új SUV 5 méter hosszú, ezzel az MG kínálatának ténylegesen legnagyobbja lesz az indiai piacon.

Bár a Majestor belső terét még nem mutatták meg, a Maxus D90 egy 12,3 hüvelykes infotainment kijelzővel ellátott digitális műszerfalat kínál. A helyi média szerint a felszereltség olyan prémium elemeket tartalmazhat, mint a fűthető, szellőztethető és masszázsfunkcióval ellátott vezetőülés, háromzónás klímavezérlés, 12 hangszórós audio rendszer, napfénytető és 2-es szintű vezetéstámogató rendszer.

Az MG még nem közölt hivatalos adatokat a Majestor motorválasztékáról, de valószínű, hogy a MG Gloster 2,0 literes ikerturbós dízelmotorja kerül bele. Ez az egység 218 lóerőt és 480 Nm nyomatékot biztosít. A hajtáslánc várhatóan egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül juttatja az erőt a hátsó vagy mind a négy kerékre.

A modell európai megjelenéséről egyelőre említés szinten sem beszél a gyártó, így nem valószínű, hogy nálunk is kapható lesz. Főként annak tükrében elképzelhetelen, hogy a kínai kézen lévő márka az itteni piacon inkább az elektromos és hibrid hajtásokat helyezi előnybe, így a nagy dízel egyszerűen nem illene bele a jelenlegi általunk ismert MG képbe.