A BMW e-mobilitásért felelős vezetője árulta el egy nyilatkozatában, hogy az elektromos modelleknél hatótávnövelőként működő kiegészítő benzines motor aktualitását veszti, ahogy terjednek a gyorstöltők Európában és Amerikában egyaránt.
Bár a BMW i3 esetében óriási sikert aratott a REX, azaz hatótávnövelő benzines „aggregáttal” kiegészített változat, a bajorok szerint ez csak egyszeri megoldás volt a palettában. Jan Friemann, a márka e-mobilitásért felelős igazgatója ugyanis egy interjúban tért ki arra, hogy ez a technológia rohamos tempóban veszíti el az aktualitását.
„A REX változat kis benzines egysége megnyugtatta a vásárlókat, hogy van B-terv, ha esetleg elfogyna az elektromos hatótáv. Egy olyan korszakban, ahol a hatótáv probléma és a lassú töltés határozta meg az elektromos piacot, létfontosságú volt a technológia piacra dobása”- mondta Friemann.
A bajor mérnök azzal folytatta a mondandóját, hogy a REX variáns ma már egyre kevésbé fontos, hiszen az elektromos autók egyre nagyobb hatótávval kerülnek a szalonokba, ráadásul a gyorstöltő hálózat is rohamos léptekkel fejlődik Európában és Amerikában egyaránt. Ez egyben azt is jelentheti, hogy a BMW nem tervez REX kiegészítő hajtást az érkező elektromos modelljeibe, szemben a Mazdával, aki a Wankel motor visszatérését látja ebben a lehetőségben.