A BYD hatótávnövelő boxer motoron dolgozik

A BYD nemrég új, bokszer elrendezésű, kétliteres négyhengeres motort mutatott be — elsőként a luxus Yangwang U7 modellhez — amelyet elsősorban hatótávnövelőként szánnak, de közvetlen hajtásra is alkalmas lehet.

A motor azért kapta a bokszer kialakítást, mert így elfér az alacsony hajtásmodulban, amelyen két villanymotor, egy generátor és a futóműrendszer elemei osztoznak.
A gyári adatok szerint kis fordulaton a motor csendesebb — mindössze 1 dB-lel hangosabb —, mint a mellette dolgozó villanymotor, így hatótávnövelőként szinte hangtalanul integrálható.

A turbós négyhengeres 272 lóerős csúcsteljesítményre képes: bár elsődlegesen az akkumulátor töltését szolgálja, bizonyos üzemmódokban közvetlenül is hajthatja a hátsó kerekeket.

Az új motor bevezetése azt jelzi, hogy a BYD a plug-in hibrid és bővített hatótávú járművek terén is innovációra törekszik — ami a villanyautós kínálat bővülésével együtt újabb alternatívát jelenthet azoknak, akik nem elégedettek a tisztán elektromos hatótávval.