Citroen, ami gyorsnak tűnik – alló helyzetben

A Citroën bemutatta a Basalt Vision koncepcióját, amely a dél-amerikai és indiai piacokra szánt Basalt (vagy C3 X) kompakt fastback crossover sportosabb változatát vázolja fel. Ez a változat a megfizethető árkategóriában maradva próbál dinamikusabb megjelenést kölcsönözni a modellnek, anélkül hogy a hajtásláncot vagy a teljesítményt érdemben módosítaná – inkább egy esztétikai csomagként értelmezhető, amely a C3 Sport Edition-hez hasonló mild tuningot céloz.

A Basalt alapmodell a C3 platformra épül, és elsősorban praktikus, karakteres megoldást kínál az árérzékeny vevőknek. A Vision koncepció a Basalt Dark Edition csúcsfelszereltségén alapul, de kizárólag külső módosításokkal mint ültetett futómű, 18 colos keréktárcsák piros féknyergekkel, túlméretezett fényes fekete diffúzor F1-stílusú féklámpával és dupla krómozott kipufogóvéggel, fekete díszléc LED farlámpák között, kacsafark-szerű hátsó szárny és tetőspoiler.

Technikailag nincs változás: a háromhengeres 1,0 literes turbómotor etanollal akár 130 lóerőt (96 kW) és 200 Nm nyomatékot ad le, elöl hajtott kerékkel és CVT váltóval, amely hétfokozatú szimulációt kínál. A beltér részletei nem kerültek kiemelésre, de a sorozatgyártású Basalt egyszerű, mégis kényelmes utasteret ígér, a Citroën jellegzetes progresszív hidraulikus felfüggesztésével.

Ez a koncepció nem ígér valódi teljesítményugrást, hanem inkább design-kísérlet: a Citroën így teszteli, hogyan lehet a budget szegmensben is vonzóbbá tenni a fastback formát. Ha sorozatgyártásba kerül, várhatóan opcionális megjelenés-csomagként jelenik meg, megtartva a modell kedvező árát – Dél-Amerikában és Indiában ez kulcsfontosságú a versenyképességhez. A Basalt Vision így egy ígéretes lépés a Citroën számára, hogy a praktikumot stílusos elemekkel ötvözze.