Az autóiparban, ahol gyakran cserélődnek a tulajdonosok, a McLaren sem volt mentes a bizonytalanságoktól az elmúlt években. A McLaren Csoport tavaly év elejére teljes egészében Bahrein állami vagyonalapjának tulajdonába került, majd októberben ez az érdekeltség átkerült az abu-dzabi székhelyű CYVN Holdings kezébe. Most újabb fordulat következett: a McLaren Automotive összeolvad egy alig ismert brit startuppal, a Forseven nevű vállalattal.
A Forseven már korábban is jelentős pénzügyi támogatást kapott a CYVN-től, több mint 700 autóipari szakembert alkalmaz, és luxusautók sorozatát tervezte piacra dobni – most azonban ezek a modellek McLaren emblémával jelennek majd meg. A frissen létrehozott McLaren Group Holdings égisze alatt működik majd a McLaren Automotive, a Forseven, a CYVN kisebbségi tulajdoni részesedése a McLaren Racingben, valamint a vadonatúj McLaren Licensing üzletág.
A CYVN nemcsak a McLarenben, hanem a kínai Nio elektromosautó-gyártóban is meghatározó szereplő, és állítása szerint McLaren számára olyan úttörő technológiák és villamosítási megoldások válnak elérhetővé, amelyek új távlatokat nyitnak. A Forseven autóipari előretörését többek között a Gordon Murray Technologies is támogatja, amely szintén a CYVN birtokában van.
A McLaren így új termékkategóriák felé nyithat, bár egyelőre nem közölték pontosan, mire számíthatunk. Az viszont valószínű, hogy a jövőben nemcsak szupersportautókat és hipersportautókat kínálnak majd – minden jel arra utal, hogy a McLaren végre csatlakozhat versenytársaihoz, és SUV-t is piacra dobhat.
Az új holding élére a Forseven vezérigazgatója, Nick Collins kerül, aki egy hathónapos átalakítási tervet irányít a McLaren Automotive számára. A jövőbeli modellekről még idén részletes tájékoztatást ígérnek. Collins az Autocar magazinnak megerősítette, hogy a McLaren és a Forseven együtt dolgozik majd belső égésű és tisztán elektromos meghajtású modelleken is. Nem kizárt, hogy olyan technológiák is megjelennek a palettán, mint a Nio önvezető rendszerei vagy akár az akkumulátorcserés megoldásai – mindezt a McLaren szénszálas monocoque szakértelmével kombinálva.
„Ez egy pénzügyi befektetés, amit tovább építünk, és a célom az, hogy a McLaren a világ egyik legjobb – ha nem a legjobb – autógyártója legyen” – mondta Collins. „Ez időbe telik majd, de a mögöttünk álló befektetők hosszú távra terveznek egy fenntarthatóan nyereséges, világszerte elismert vállalattal.”
A McLaren tavaly alig több mint 2000 autót adott el, miközben a Ferrari 13 000, a Lamborghini pedig több mint 10 000 járművet értékesített. A mostani átszervezések és a termékportfólió bővítése azonban jelentősen megdobhatja a wokingi márka gyártási számát a következő években.