Sok más autógyártóhoz hasonlóan a Mazda is az egyszerűsítést tűzte ki célul az új logójuk megalkotásakor. Az új megoldás nem tartalmaz majd háromdimenziós elemeket és a „sirály” szárnyai is egyenesebbek lesznek. Miért van szükség erre a lépésre? A japánok szerint ez jobban mutat az okostelefonok és a laptopok képernyőjén.
Az elmúlt években számtalan márka változtatta meg a logóját, vagyis inkább leegyszerűsítette. Többek között a VW, az Audi, a Mini, a BMW, a Volvo, a Citroen, a Renault és a Ford is úgy döntött, hogy megválik az egy évtizeddel ezelőtt még kimondottan népszerűnek számító háromdimenziós megoldásoktól és helyette valami jóval egyszerűbb kétdimenziós átiratot mutat be.
Most ehhez a csoporthoz csatlakozik a Mazda is, azaz japán források szerint nemsokára hivatalosan is bemutatják a tavaly már levédetett egyszerűsített fekete-fehér emblémát. Ez a verzió nem csak annyiban más, mint az eddig használt, hogy nem tartalmaz térből kiugró részeket, de még a jellegzetes „sirály” szárnyait is átrajzolták. Az új dizájn ezen a részen ugyanis nem tartalmaz görbe vonalakat, helyette egy helyen megtört egyenesekkel rajzolja ki a szárnyakat.
A gyári információk szerint az új dizájnra azért volt szükség, mert az jobban mutat az okostelefonok és a laptopok kijelzőjén, de ugyan olyan jellegzetes és felismerhető marad, mint eddig.
Az, hogy mikor jelenik meg az új dizájn a Mazda modelleken, egyelőre kérdéses. A tavaly bemutatott elektromos EZ-6 szedán orrán már egy visszafogottabb logó volt megfigyelhető, de még nem a korábban levédetett, egyenes vonalakkal kirajzolt megoldás. Egyes információk szerint még az is lehetséges, hogy az új és a régi embléma a jövőben egymással párhuzamosan is jelen lesz, azaz más verzió kerül az autókra, mint mondjuk az internetes marketing anyagokra vagy a kereskedésekre.
forrás: Carscoops/Nikkei