A Ford, az LG és a Koç Holding együttműködési megállapodásának eredménye lehet egy eddig még Európában sosem látott méretű akkumulátorgyár, melyet Törökországban építenének meg. Ha a terveket elfogadják, 2026-ban már teljes gőzzel folyhat a termelés.
Ma már a csapból is az folyik, hogy az elektromos átállás az autóiparban elkerülhetetlen, így a gyártók is elkezdtek irgalmatlan pénzeket önteni a fejlesztésekbe és a paletta átalakításokba is. Persze, a teljes átálláshoz nem elég egy elektromos paletta, hanem azt ki is kell szolgálni. Infrastruktúrával és akkumulátorokkal. Az utóbbira válaszként egyre több akkumulátorgyárat húznak fel világszerte, a legtöbb márka ugyanis nem szeretne a jövőben külső beszállítóktól függni érthető módon.
Egy ilyen lépést tesz meg most a Ford is, aki az LG-vel és a Koç Holding szervezettel kötött együttműködési megállapodást, melynek lényege, hogy saját gyártású akkumulátorokkal tudják ellátni az egyre komolyabb mértékben terjeszkedő villanyos haszongépjármű palettájukat.
Ennek eszköze lesz az a gyáregység, melyet a tervek szerint Törökországban építenek majd fel, és melynek mérete és kapacitása Európában sosem látott méreteket ölt majd. A Ford elmondása szerint azért is fontos az európai gigagyár megépítése, mert így ugyan azon a piacon folyna az elektromos járművek és az akkumulátorok előállítása is, amivel a szállítási nehézségek is kiküszöbölhetők.
Fontos azonban, hogy egyelőre csak tervezetről van szó, amit idén év végéig kell elfogadnia minden félnek. Ha viszont megvan a mindent eldöntő egyetértés, az építkezés azonnal elkezdődhet, aminek köszönhetően az összefogás szerint már 2026-ban teljes kapacitással indulhat meg az akkumulátorok gyártása.