A Volvo hivatalosan is leleplezte az első tisztán elektromos modelljét, az XC40 villanyos változatát. Lóerőkben nincs hiány és ráadásul a hatótáv is teljesen elfogadható.
Ha a Polestar kínálatát nem számoljuk (saját lábakon álló márkaként már nem is érdemes), akkor a Volvo palettája eddig nem tartalmazott tisztán elektromos autót. Ez most hivatalosan is megváltozott, hiszen a hosszú hónapokig tartó beharangozás után végre teljes valójában itt van az elektromos XC40.
Hivatalosan XC40 Recharge néven kerül a szalonokba a két elektromotorral kapható, 408 lóerős villanyos. Teljesítményben tehát nincs hiány, ám mit ér az egész, ha cserébe pillanatok alatt lemerülnek az akkumulátorok. Szerencsére a svéd elektromos esetében ettől sem kell tartani, hiszen a 78 kWh-s csomag a szigorú WLTP szabvány szerint mérve is 400 kilométeres hatótávot eredményez. Mindezek mellett a gyáriak a járgány stabilitására is büszkén tértek ki, ami nem csak az akkumulátorok által eredményezett alacsony súlypontnak, hanem a belsőégésű motorral szerelt XC40-hez mérten alacsonyabb hasmagasságnak is köszönhető.
A bemutató kapcsán Hakan Samuelsson vezérigazgató ismét hangsúlyozta, hogy a Volvo jövője egyértelműen elektromos. Természetesen ők is lépcsőzetesen állnak majd át, azaz első körben 2025-ig szeretnék ha az eladott autók fele lenne elektromos, a másik fele pedig hibrid. Ennek érdekében nem kevesebb mint öt darab villanyos modell bevezetését tervezik az elkövetkező hat évben.