Kemény elektromos terepjáróval készül a jövőre a Volkswagen. Vajon van létjogosultsága? Erre keressük most a választ.
rugged (rʌgɪd): kemény, szigorú, darabos, zord
Bár a Volkswagen már előzetesen megszellőztette a lehetőséget, bizonyosságot a létezéséről először a német Auto Bild hozta le. Michael Jost, a VW stratégiáért felelős vezetője és a konszern főnökének (Herbert Diess) jobbkeze megerősítette, hogy a csoport egy merőben új szegmensbe is belép majd a flexibilis és adaptive MEB (elektromos) platformnak köszönhetően. A tervek szerint 2050-re már minden VW-termék emissziómentes (sic!) lesz, a nagyarányú modell-kompatibilitás és az átgondolt architektúra pedig elképesztően moduláris fegyvert ad a kezükbe. Így lehetséges, hogy a (munkanevén) T-Rug a Land Rover Defender, Mercedes G illetve Jeep Wrangler konkurense lehet.
Bármennyire is tűnik oximoronnak a zöld terepjáró, amely villanymotorokkal tapossa a mezőt, a VW célcsoport- és piackutatása azt mutatja, hogy csak Európában évi 50 ezer darabot is képes lenne felvenni belőle a piac. Jost ugyan nem árult el sok részletet, azt azonban tudni lehet, hogy a terv alapja egy olyan – kiemelt terepjáró-képességekkel bíró – szabadidőautó, melynek belterét ténylegesen nagynyomású vízzel lehet tisztítani és alkalomadtán átéjszakázni benne bárhol, ahol kedvünk szottyan. A hivatalos VW-beltér-vázlatokon látszik is, hogy a lehető legegyszerűbb, ugyanakkor modern formaterven gondolkodnak, opcionális hálókabinnal, rövid tengelytávú három, illetve hosszabb ötajtós kivitelben. Előbbi 4,5, utóbbi 4,8 méter hosszú lenne.
A kritikusok persze azonnal felvetették, hogy mennyire passzol majd egy ilyen típus az idén a Neo-val startoló I.D.-modellcsaládba, Jost azonban biztos a dolgában és valószínűleg tudja, mit mond, hiszen az egyre inkább uniformizálódó modellek miatt előbb-utóbb a vásárlók is vágynak majd valami szokatlanra, különlegesre, a T-Rug pedig mindenképpen annak mondható.
Alapját a Phaeton elektromos utódja, a 2022-tól az emdeni gyárban gyártott I.D. Lounge adja majd, erre leginkább azért van szükség, mert a T-Rug a legnagyobb akkumulátorpakkot kapja majd, hiszen zordabb utakon való közlekedés esetén hatványozottan fogyasztja az energiát, a 600 kilométeres hatótávot pedig legalább a gyári adatok szerint garantálni akarják. A beltér – köszönhetően az MEB-platform padlólemezbe épített akkumulátorainak és az első- valamint a hátsótengelyen található kompakt villanymotoroknak – bőséges helykínálattal rendelkezik majd, olyannyira, hogy egy opcionális hálókabint is könnyedén elbír majd.
https://www.youtube.com/watch?v=dvX813WIXCA&feature=youtu.be
A kérdés most már csak annyi, hogy valóban megvalósul-e vagy csak a konkurencia ijesztgetése volt a cél?
forrás: AutoBild