Egy német tanulmány mutatott rá arra, hogy bizony az elektromos autózásnak a pozitívumok mellett később lehetnek igen komoly negatív hatásai. Például a munkanélküliség erősödésében.
A német „Nationale Plattform Zukunft der Mobilität” szervezet legújabb tanulmánya egy igen fontos kérdésre keres választ: vajon milyen hatással lesz az elektromos autózás elterjedése a munkaerő piacra? Szerintük a válasz egyértelmű: katasztrofális eredményről beszélhetünk.
Szerintük ugyanis 2030-ban Németországban a gyártók többsége javarészt elektromos és hibrid autókat fog gyártani, az utakon szaladgáló villanyosok száma el fogja érni a 10 millió darabos álom határt. Ez mind szép és jó, csak hogy míg egy belsőégésű motor átlagosan 1200 alkatrészből áll, egy elektromotor ha túl van bonyolítva, akkor is csak maximum 200 darabból van össze rakva.
Egyértelmű tehát, hogy a drasztikusan kevesebb alkatrész legyártása sokkal kevesebb emberi tényezőt kíván meg, ráadásul az egyszerű szerkezetek gyártása akár teljes mértékben automatizálható már most is. Ez egyben azt is jelenti, hogy rengeteg ember, a számítások szerint nagyjából 410 ezer munkavállaló válik feleslegessé, azaz veszti el a munkáját 2030-ig.
Ez a szám ráadásul csak az autók gyártásával foglalkozó vállalatok esetében érvényes, a szervizek érintettségét egyelőre nem vizsgálták. Mert hát egy egyszerűbb szerkezet sokkal ritkábban romlik el, így kevesebb bevételt is termel a karbantartásuk.