Alig egy hete írtuk meg, hogy személyes okokra hivatkozva azonnali hatállyal felmondott az ember, aki megreformálta a koreai autóipart, aki európai színvonalra emelte a Hyundai és a Kia formaterveit és szó szerint berobbantotta a Genesis prémium-brandet az amerikai piacon egyenesen a német trió (Audi, BMW, Mercedes) mellé. Most egy kicsit pontosabban is megvizsgáljuk a Donckerwolke életművet.
Az 54 éves formatervező zseni 2016 januárjában vette át a Hyundai és a Genesis fő formatervezői székét, majd 2018-ban – Peter Schreyer után- a Kiáét is, így ő lett a koreai csoport vezető formatervezője.
Donckerwolke a ma már nem létező – a svájci Vevey-ben áalapított – Art Center College-ban végzett, majd a Peugeot-nál kezdett el dolgozni, azonban hamarosan – 1992-ben – az Audihoz szegődött, ahol új lendületet vitt az akkoriban megült, lapos formavilággal küzdő márka életébe. Az Audi TT-n és a C5-ös A6-oson is dolgozott, az A2-es lényegében teljes mértékben az ő munkája, mára kultautó-státuszt ért el lassan ez is.
1994-ben rábízták a Skoda új arculatának kitalálását és remekül teljesítette a feladatot, az első Octavia és a Fabia is a nevéhez fűződik, innen aztán újfent az Audihoz került és ott ismét hasznát vették, amikor 1998-tól kezdve a Lamborghini márkába kellett új vért önteni.
Sant’Agata Blognese-ben sem volt rest és miközben a legendás Diablo utolsó változatát frissítette, előrukkolt a Gallardo és a Murciélago formatervével is, melyet azóta is az utolsó, puritán Lamborghiniként tartanak számon. Innen aztán újra tüzet oltani ment a Seathoz, amelynél eddigre erősen megfáradt a Walter De Silva dynamic line-ja, itt 2011-ig tartott a munkája, melynek stílusjegyeit a mai napig tetten érhetjük a spanyol márka típusain.
A Donckerwolke-mentőakció 2012-ben már a Bentley-nél találta, ahol neki köszönhető az új Continental GT és ennek derivátumai, de a csodás EXP10 Speed Six tanulmány is. De mielőtt még végleg átvette volna De Silva helyét a VW-csoport fő formatervezőjeként 2015 májusában a Hyundai-csoporthoz szegődött, ahol a Sonata, Elantra, Tucson és más típusok formaterve is az ő keze nyomát viselik magukon.
Koreában is hamar felismerték elképesztő sokszínűségét (hiszen kicsi autókat éppúgy sikerrel rajzolt és tervezett meg, mint szupersportautókat és luxuslimuzinokat) ezért a csoport luxusmárkájának, a Genesisnek a megújítását is rábízták. A két karakteres (első fényszóróktól a hátsókig ívelő) vonallal határolt formatervei pedig olyannyira utat találtak a vásárlókhoz, hogy a Genesis eladásai sosem látott szárnyalásba kezdtek. A GC80-as tanulmányautó, az Essentia, a G90, GV80 és az új G80 formatervei is őt dicsérik.
Hirtelen távozását a konszern nem kommentálta, de Donckerwolke úgy nyilatkozott, hogy 20 évnyi munka után (és láthattuk, hogy igazán nem lazsált ez alatt az idő alatt) idejét látta annak, hogy több időt töltsön a családjával bajor otthonában és egyelőre nem keres új kihívásokat.
De valószínűleg ekkora portfólióval a háta mögött nem is annyira hiányoznak neki. Helye egyelőre betöltetlen marad, a Hyundai és a Genesis élén SangYup Lee, a Kiánál pedig a tehetséges Karim Habib maradnak utódai.Nekünk pedig nem marad más, csak jó pihenést kívánni a mesternek. Köszönjük, Luc!