Az angol Radical lerántotta a leplet a legújabb pályaversenyzésre készített autójáról. Az SR3 XX könnyebb elektronikus rendszert és új Suzuki motorokat kapott.
A kimondottan versenypálya használatra alkalmas autókat gyártó Radical bemutatta a legújabb modelljét, mely csak egyszerűen SR3 XX néven kerül a kereskedésekbe. A megjelenése nem tartalmaz újdonságot, gyakorlatilag a Radical megszületése óta szinte ugyan úgy néznek ki a márka modelljei. Miért? Mert a megalkotásukkor nem a dizájn vezette a mérnökök kezét, hanem a minél jobb légellenállás és a pályaversenyzésre kihegyezett funkcionalitás.
Így lehet az is, hogy az új Radical sem bővelkedik kényelmi extrákban és hiperszuper vezetést segítő rendszerekben. A minimalista utastérben csupán pár, a rendszert irányító gombot találunk, egy versenyautó kormányt és a pedálokat.
Na de mi a mostani széria újdonsága? Először is az elektronika, amit modernizáltak, ezáltal kevesebb kábellel jobb reakcióidőket érhettek el. A kevesebb kábel pedig kevesebb súlyt eredményez, ami létfontosságú egy versenyautó esetén.
A másik fontos tétel egy versenygépben, az a kellő erőt biztosító és megbízható modor. Így esett a Radical választása a Suzuki 1,3 illetve 1,5 literes motorjára, melyek közül a nagyobb 230 lóerős teljesítményt képes leadni. Persze, ez nem egy kimagasló szám, hiszen már sok utcai járgány is ennél többet tud felmutatni, viszont nem szabad egy másik adatot sem figyelmen kívül hagyni: az új Radical csupán 620 kilogrammos önsúllyal rendelkezik, aminek köszönhetően ez a motor is elég ahhoz, hogy 3,1 másodperc alatt tudja teljesíteni a 100-as sprintet.