A Mercedes vásárlók hiányolták az előző GLA-ból az igazi SUV életérzést. Itt az új generáció, melyet ilyen tekintetben már nem érhet bírálat: nagyobb és keményebb, mint eddig bármikor.
Ugyan nem lehet panasz a Mercedes GLA előző generációs eladásaira, sokan mégis nehezményezték, hogy nem egy vérbeli szabadidő modellt kaptak a pénzükért, hanem bizony „csak” egy átrajzolt A-osztályt. Most bemutatták a németek az új generációt, mely ebben a tekintetben kijavította a hibákat.
Elődjénél ugyanis 10 centivel magasabb, 3 centivel szélesebb, a tengelytávolsága pedig 3 centivel hosszabb. Mindezek mellett a GLA teljes hossza másfél centivel lecsökkent, így az összkép masszívabb hatást kelt. A nagyobb tengelytáv és a magasabb építés természetesen érezhetően megnövelte a belső térkínálatot is.
A műszerfal egyértelműen a jelenlegi A-osztály sajátja, azaz itt is megtalálható a két nagyméretű képernyő, melyek közül az egyik a műszeregység szerepét tölti be. Az intelligens, hanggal is vezérelhető MBUX infotainment rendszer sem hiányozhat az újdonságból, akár csak az olyan vezetést segítő rendszerek, mint például a távolság és sávtartó tempomat, az automatikus vészfék asszisztens és a keresztirányban is őrködő balesetmegelőző rendszer. Mindezek mellett egy új üzemmód is debütál a GLA-ban, ez pedig az „autómosó” mód. Ezt aktiválva az összes ablak felhúzódik, a tükrök behajtódnak és a belső levegőkeringetés is aktiválódik.
A motorpaletta egyelőre csak részben lett leleplezve, a dízeleket csak később jelentik be. Az viszont biztos, hogy a benzines belépő szintet a Renault-al közösen fejlesztett 1,33 literes 160 lovas turbós jelenti GLA 200 néven. A következő szintet a GLA 250-es képviseli a maga 225 lóerős kétliteres egységével, illetve a csúcson természetesen megtalálható lesz az AMG kivitel is szintén kétliteresként, ám 306 lóerős teljesítménnyel.