Üzemanyagcellás hibrid-hajtás, bútoriparban használt megoldások és anyagok, karbon-műanyag felnik… Mindent bevet a Lexus a következő LS-formavilágát alighanem viszonylag pontosan előrejelző koncepciójával.
Valóságos technikai bazárt kínált a Tokiói Nemzetközi Autószalon látogatói elé a Toyotához tartozó presztizs-márka, a Lexus. Az LF-CF nevű koncepcióautó ugyanis nem csak attraktív formájával, hanem újszerű műszaki megoldásaival is demonstrálta, mire képes a japán autóipar.
Futurisztikusnak tűnő megoldásai mellett a Lexus tanulmányautója rengeteg olyan részletet vonultat fel, amelyek nagyon is otthonossá teszik az autót: ilyenek a bútoriparban használt anyagok, valódi fából készült betétek és igényes bőr kárpitozások. Sem a belső tér kialakítása, sem a hatalmas hűtőmaszkkal díszített külső formaterv nem annyira futurisztikus, hogy ne lehetne gyártani akár holnaptól – ezért sokan úgy vélik, a most bemutatott koncepcióautó valójában az egy évvel ezelőtt debütált LS leendő váltómodellje.
Az LF-CF technikája azonban sokkal inkább előremutató, mint a dizájnja: a japánok egy üzemanyagcellás (vagyis: hidrogénüzemű) motorral és egy ahhoz kapcsolt elektromos hajtáslánccal látnák el az autót, amely ebben a formában lényegében semmiféle káros anyagot nem bocsátana ki. Bár az üzemanyagcellás megoldásokat ma még túl drágának ítélik a tömeggyártáshoz, érdemes meggondolni, hogy nem is tömegautóba építenék be elsőként az újszerű hibrid rendszert, amelynek akkumulátorcsomagját valószínűleg külső forrásból is lehetne tölteni.
Előremutató technológiát jelenítenek meg az autó felnijei, amelyek örökre kitörölhetik a szakszótárakból a „könnyűfém keréktárcsa” fogalmát, hiszen bár könnyűek, egyáltalán nem fémből készülnek. Hanem karbonszálas erősítésű műanyagból, az úgynevezett CFRP-ből. Talán nem árt máris megjegyeznünk ezt a kifejezést, hiszen a jövőben alighanem egyre többször találkozhatunk majd ezzel is.