kocsi.hu magazin
  • Magazin
  • Márkák
  • Használt autók
  • Hirdetésfeladás

Böngészés autómárkák szerint

  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Ariel
  • Aston Martin
  • Audi
  • Aurus
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Buick
  • BYD
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Denza
  • DMC
  • Dodge
  • Dongfeng
  • DS
  • Ducati
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Geely
  • Genesis
  • GMC
  • Harley-Davidson
  • Hennessey
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Ineos
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Iveco
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Koenigsegg
  • KTM
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lincoln
  • Lotus
  • Lynk&Co
  • Maserati
  • Maybach
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • NIO
  • Nissan
  • Opel
  • Pagani
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • RAM
  • Renault
  • Rimac
  • Rivian
  • Rolls-Royce
  • RUF
  • Saab
  • Saleen
  • Seat
  • Shelby
  • Skoda
  • Smart
  • Ssangyong
  • Subaru
  • Suzuki
  • TATA
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Xiaomi

Változás állhat be a vészvillogók működésében egy amerikai cég javaslatára

2020. október 09. | Autóshír Biztonság Hírek | Címkék: amerikai, autós hírek, Emergency Safety Solutions, közlekedésbiztonság, vészvillogó

Az amerikai Emergency Safety Solutions szerint a közlekedés tempója már régen elszaladt az olyan szabályozások mellett, mint például, hogy másodpercenként hányszor kell felvillannia egy vészvillogónak.

Az autózás történetében csaknem hetven évvel ezelőtt jelent meg a vészvillogó fogalma. Ekkor jöttek rá ugyanis a fejlesztők, hogy valamilyen módon illik a környezetünkkel tudatni, ha nem csak parkolunk valahol, hanem bizony technikai vagy más okok miatt bajba kerültünk. Az irányjelzők együttes villogása pontosan megfelelt erre a célra, hiszen a jelzés értéke mellett a figyelemfelkeltő funkciót is ellátja, azaz észre vesz általa a többi közlekedő.

Csakhogy azóta annyira felgyorsult a közlekedés ritmusa, hogy a jelenlegi másodpercenként egy villogás közel sem elég figyelemfelkeltő az amerikai Emergency Safety Solutions szerint. Egy autópálya leállósávjában álló autó két villanása között ugyanis majdnem 40 métert tesz meg egy mai járgány a sebességkorlátozások betartása mellett, ha pedig még szabálytalanul esetleg gyorsan is hajt, akkor ennél természetesen jóval hosszabb a szóban forgó út.

A közlekedésbiztonsággal foglalkozó cég szerint a villanások gyorsításával még feltűnőbb a bajba került autós, azaz ha bevezetik az 5 Hz-es, azaz másodpercenként minimum 5 alkalommal felvillanó vészvillogókat, akkor sok leállósávon bekövetkező súlyos baleset elkerülhető lesz.

Az átállás ráadásul a mai főként LED-es megoldással működő irányjelzők esetében nem is igényel óriási előkészületeket, elég csupán a vezérlő szoftverében átírni a villanások mértékét szabályozó értékeket.

Kapcsolódó cikkek

  • image1-1
    A rágcsálók egyre nagyobb Tesla rajongók a…
  • tesla-driver-crashes-into-arizona-cop-car
    Vizsgálatot indítanak az amerikai hatóságok a Tesla…
  • 2021-Toyota-Corolla-Sedan-GR-Sport-European-spec-8
    A Toyota továbbra is kitart a szedánok mellett
  • ford-delays-bronco-launch-covid-suppliers-1
    Csúszik az új Ford Bronco piaci bevezetése
  • ferrarimaranello
    Gyárat bővít a Ferrari a villanyosítás jegyében
  • teslalat1
    A Tesla kameráit nem vakíthatja el még a hó sem
  • tesla-autopilot
    A rossz kommunikáció miatt pontozta le az Euro NCAP…
  • 344cb878-2020-ford-police-interceptor-utility-2
    Ford hibridek lepik el az amerikai rendőrség flottáját
  • 65286a82-waymo-detroit
    Nem bíznak még az emberek az önvezető autókban egy…

Legutóbbi cikkek

  • BMW: a villanyautózás önmagában zsákutca

    2025. május 19.

  • A Nissan üzemeiben gyárthat a jövőben a Dongfeng

    2025. május 19.

  • Tovább bővült a Maybach palettája

    2025. május 16.

  • Kompakt prémium ferdehátút mutatott be a DS

    2025. május 16.

  • Megint a jó ízlés határát súrolja a Mansory

    2025. május 15.

Ha jó élményre utazol

kocsi.hu
  • A Nissan üzemeiben gyárthat a jövőben a Dongfeng

Használt autók, tesztek

  • Teszt: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion (2011)

    2015. június 9.

  • Teszt: Mazda5 1.6 CD és 2.0 (2011)

    2015. június 22.

  • Teszt: Chevrolet Captiva 2.0D Sport (2010)

    2015. július 23.

  • Citroen C5 (2001-2007) használt teszt

    2017. szeptember 26.

  • Menetpróba: Audi TT RS (2009)

    2015. augusztus 21.

Tagfelhő

  • AMG Audi autós hírek Bentley BMW crossover electric elektromos autó Ferrari Fiat Ford Genfi Autószalon hibrid Honda hyundai hírek Jaguar Kia koronavírus kínai autó Lamborghini mazda McLaren Mercedes Mustang Nissan opel Porsche Renault ráncfelvarrás skoda sportkocsi SUV suzuki szuper-sportkocsi tanulmány tanulmányautó Tesla Toyota tuning turbó V8 versenyautó Volkswagen Volvo
Autóstart
kocsi.hu magazin

2025 © Minden jog fenntartva. Adatkezelési nyilatkozat