A tavasz a nyári gumiabroncsok felszerelésének ideje is egyben, az elkopott vagy elöregedett köpenyek helyett pedig érdemes újat választani: ebben segít a német műszaki felügyelet nyárigumi-tesztje.
A gumiabroncs-gyártók folyamatos munkája meghozta az eredményét, a német műszaki felügyelet legutóbbi tesztje szerint ugyanis egyre jobban teljesítenek az újabb típusok. A GTÜ a tavasz közeledtével végezte el szokásos méréseit, ez az időszak ugyanis a kerékcsere ideje, ha pedig már nincs elegendő mintázat a régi abroncsokon, vagy az életkoruk elérte a tíz évet, akkor érdemes új készletet vásárolni.
Az Auto Club Europa és az ARBÖ osztrák autóklub közreműködésével végzett teszten tizenkét féle nyári gumiabroncsot vetettek alá alapos vizsgálatnak, a mezőnyben pedig olcsóbb márkák és prémiumgyártók termékei egyaránt akadtak. Méretnek az egyre elterjedtebb 205/55 R16-ost választották, amely néhány évvel korábban még a nagyautóké lett volna, ma azonban már az alsó-középkategóriás típusokat is jellemzően ilyen méretű abroncsokkal szerelik.
Prémiummárkák az élen
Az eredményhirdetés szerint négy gumitípus érdemelte ki a különösen ajánlott címet, hat abroncs végzett a középmezőnyben, kettő pedig csak feltételesen ajánlott. A korábbi tesztekhez hasonlóan ezúttal is a Goodyear, a Dunlop, a Continental és a Pirelli abroncsai végeztek az első helyeken. A különbségek elhanyagolhatók, a négy modell közül, ha csak hajszállal is, de vizes aszfalton a Pirelli Cinturato P7 Blue szerezte meg a legtöbb pontot, míg száraz aszfalton a Continental ContiPremiumContact 5 bizonyult a legjobbnak, a gördülési zaja pedig a Goodyear EfficientGrip Performance és a Dunlop Sport BluResponse modelleknek volt a legcsekélyebb.
A középmezőnyből a Kumho abroncsa emelkedik ki vizes burkolaton mutatott előnyös tulajdonságaival, főleg az aquaplaning tesztje sikerült jól. Szárazon ugyanakkor a Fulda EcoControl HP végzett az élen az ajánlott gumiabroncsok közül, még ha az eredménye nem is ér fel a legjobbakéhoz. Mindent összevetve azonban elmondható, hogy ezen típusok mindegyike kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, apróbb hátrányaikat kisebb előnyökkel kompenzálták. A mezőny végén a Cooper és a Yokohama végzett, ezek az abroncsok főleg gyenge vizes tapadásukkal és az aquaplaning teszten elért szerény eredményükkel szorultak az utolsó helyre.
Így teszteltek
Dél-Franciaországban, a Montpellier közelében található Mireval pályáján végezte nyárigumi-tesztjét a GTÜ német műszaki felügyelet, itt ugyanis már februárban késő tavaszias hőmérsékleten vizsgáztathatták az abroncsokat. A gumikat egy népszerű autótípusra, az Év Autója díjat nyert Peugeot 308-ra szerelték fel 2,1 bar nyomáson. A száraz burkolatú kezelhetőségi pálya hossza 1280 méter, a vizes aszfaltos pálya pedig 1690 métert tett ki, itt az elérhető köridő mellett az autó irányíthatósága is szerepet kapott a tesztpilóták szubjektív véleménye alapján. Az aquaplaning teszten hét milliméteres víztükör borította az aszfaltot, míg a száraz pályás féktávolság-mérésnél 100 km/óráról, vízen pedig 80 km/óráról fékeztek az autóval.