A modellciklus feléhez érkezett a Passat legújabb generációja, így meg is ejtették rajta a szokásos ráncfelvarrást a gyáriak. Nem szokványos volt a beavatkozás, a jövő technikáit készítették elő vele.
Régóta hallani már arról, hogy valószínűleg a Passat most éli az utolsó generációját. Ez persze még közel sem biztos. Az viszont igen, hogy egyelőre nem kukázták a modellt a gyáriak, inkább kapott egy igen erős frissítést.
Lényegében arról van szó, hogy némi külső finomítás mellett tele pakolták olyan cuccokkal, melyek a későbbi önvezető rendszerek támogatását teszik lehetővé. Ilyen például az elektronikus szervó a fékrendszerben, vagy a folyamatos internet elérést lehetővé tévő We Connect szolgáltatás. Módosítottak az adaptív tempomaton is, most már akár 210 kilométeres óránként sebességet is képes kezelni a rendszer a térkép-adatbázisnak és a táblafelismerőnek köszönhetően.
A motorpaletta sem maradt érintetlen, megjelent például a 2 literes gázolajos egység frissen fejlesztett 150 lovas kivitele eléggé beszédes TDI EVO néven. A konnektorról tölthető GTE is felfrissült, mostantól ugyanis nagyobb kapacitású akkumulátort kapnak a vásárlók, amellyel már a WLTP szabvány szerint is képes 50 kilométert tisztán elektromosan elautózni a Passat.