Amit a Nissan Leaf könnyedén behúzott nyolc éve, az most igencsak nyögvenyelősen ment a Jaguar I-Pace számára. Holtverseny, majd csak egy hajszállal döntő extra szavazás hozta meg a győzelmet.
Mint minden évben, idén is a Genfi Autószalon előtt osztották ki az Év Autója díjat. Meglepetést hozott a szavazás? De még mennyire, és ezzel nem csak a győztesre lehet célozni.
Úgy alakult ugyanis, hogy holtverseny alakult ki az első helyért 250-250 pontos állással, ráadásul két olyan modell akadt össze egymással, melyeket sokan még az első háromba sem tippeltek volna be még nem is olyan régen. A Jaguar I-Pace elektromos SUV és a kis szériában gyártott Alpine A110 sportkocsi állt egymással szemben az extra szavazás előtt. A döntő csatában minden ország egyetlen pontot oszthatott ki, ám így is majdnem egy újabb döntetlen született, az eredmény ugyanis 18-16 lett az elektromos javára.
Bizony, ha még egy küldöttség az A110-et választja az I-Pace helyett, akkor megint holtverseny van. Mindezek mellett a harmadik helyezett Kia Ceed is csak három pontocskával maradt el a duótól, így hajszál híján hármas holtverseny alakult ki. Teljes döntésképtelenség? Bizony az, de emiatt nem lehet a zsűrit hibáztatni. Ráadásul a mezőny sem volt ennyire megosztó, csupán ember legyen a talpán, aki a rohanva folyamatosan változó mai autós világban meg tudja mondani, hogy melyik a jó irány, és melyik egy biztos zsákutca.