A BMW mondhatni fejest ugrott az elektromos paletta kiépítésben amikor azt nyilatkozták, hogy nemsokára egy több mint 20 tagot számláló paletta áll majd a vásárlók rendelkezésére. Most már biztos, hogy a kínálat egyik tagja a 3-as széria EV változata lesz.
A BMW nemrég árulta el, hogy a jövőben több mint 20 tagot számlál majd az elektromos palettája. Ebben nem csak a külön fejlesztés alatt álló i modellcsalád lesz majd jelen, hanem bizony a „normál” kínálatból is emelnek majd át szép számmal autókat. Például a 3-as szériát, melynek ugyan még nem jelentették be az elektromos átiratát, de néhány kémfotónak köszönhetően már biztosak lehetünk benne, hogy lesz ilyen.
Az erősen álcázott tesztautó akár egy sima 3-as is lehetne, viszont ha jobban megnézzük, akkor könnyen észrevehetők a „turpisságok”. Először is ott van az „Electric Test Vehicle” matrica, melyet csak tisztán elektromos tesztautókra lehet felragasztani. Aztán ha jobban rákoncentrálunk a kocsi orrára, akkor még az álcázó „csirkerácson” keresztül láthatjuk, hogy nem dombodnak ki a hűtőrács lamellák, tehát nem nyitott a rendszer, nincs a kocsiban olyan motor, ami igényelné a levegőztetést. Az alul látható lécek között sem lehet átlátni, így az is inkább a dizájnt hivatott kiegészíteni, mint hogy funkcionális feladata legyen.
Ami még ennél is árulkodóbb, hogy a hátsó lökhárítón abszolút nincs kialakítva hely a kipufogó végződésnek (az álca alatt azért lehet dizájn okok miatt kamu végződés), mert nem is kell kipufognia a kocsinak.
Mindezek mellett először furcsaságnak hathat, hogy szemmel láthatóan az ázsiai piacon kapható hosszított kivitellel tesztelik az elektromos 3-ast, de jobban belegondolva teljesen logikus a választás: minél hosszabb egy kocsi, annál nagyobb akkumulátor csomagot lehet bele pakolni. Már csak abban reménykedhetünk, hogy emiatt nem csak egy kínai piacos alternatívával állunk szemben, hanem Európában is megjelenik a széria akár hosszú, akár pedig normál tengelytávval.
(képek: Carscoops)