Közel 30 évvel ezelőtt indult el az esztergomi Suzuki gyárban a termelés, ráadásul azóta is évről évre egyre jobban felpörög a gyártás. Most már ott tartanak, hogy a 3,5 milliomodik elkészült autót ünnepelhetik a japán gyártó magyar képviselői.
1991-et írunk, amikor mintegy ötven évnyi szünet után ismét beindul az autógyártás Magyarországon. Bizony, az esztergomi Suzuki gyárról beszélünk, ami mintegy 30 évnyi kitartó és lelkiismeretes munkával elérte, hogy nem csak az anyacég ismeri el feltétel nélkül a magyar kezek munkáját, hanem nemes egyszerűséggel az ország tizedik legnagyobb árbevételű vállalata lett a Magyar Suzuki.
Megannyi év folyamatos és pörgős működése persze nagy számokat is eredményez, nem csak haszon, hanem legyártott autók terén is. Egészen pontosan most ott tartunk, hogy már a 3,5 milliomodik magyar gyártású Suzuki modellt ünnepelheti a nagyközönség.
A szóban forgó jubileumi darab egy hőfehér mild hibrid Suzuki Vitara lett, ami nem csoda annak fényében, hogy ezen modellből készült magasan a legtöbb az elmúlt években, második helyen pedig SX4 S-Cross áll. A Suzuki Swift gyártását a legújabb generációval már kiszervezte Japánba a gyártó, de évtizedeken keresztül ez a modell is a magyar gyáregység egyik felettébb keresett, egyben a hazai piac egyik legmeghatározóbb darabja volt.
„Az ilyen mérföldkő mindig nagy ünnep számunkra, és ebben a sikerben minden munkatársunknak szerepe van. Ráadásul több olyan kollégánk is van, akik mind a 3,5 millió Suzuki legyártásában részt vettek akár a gyártósoron, akár az irodában végzett munkájukkal” – mondta el Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a jeles esemény alkalmából.