A hibridezésben már nagy névnek számít a Toyota, az elektromos autózásba viszont még nem akartak belekóstolni a japánok. Egésze eddig, jön ugyanis az elektromos Proace áruszállító.
Érdekes tény, hogy az a márka, mely úttörője és meghatározó tagja a hibrid hajtásláncok fejlesztésének, eddig hallani sem akart a tisztán elektromos autókról. Most viszont változik a helyzet, a Toyota is rálép a teljes villanyosítás útjára, de közel sem úgy, mint a többi gyártó.
A japánok ugyanis először a Proace áruszállítóval lépnek be a piacra, mely a padlóba rejtett akkumulátornak köszönhetően semmit sem veszít a raktér méretéből, sőt a súlypont lejjebb tolásával jobb stabilitást és vezethetőséget ígérnek a gyáriak.
A Proace Electric kétféle akkumulátorral lesz elérhető. A belépő szintet az 50 kWh-s változat jelenti 230 kilométeres hatótávval, ám lesz egy 75 kWh-s alternatíva is, melyhez már 350 kilométeres egy töltéssel megtehető vezetést ígérnek a Toyota képviselői. A villanymotor teljesítménye mindkét esetben 136 lóerő a végsebesség pedig 130 kilométeres óránkénti tempónál lesz korlátozva elektronikusan.
A Toyota először az elektromos autókat igazán kedvelő Norvégiában kerül forgalmazásra még idén, de jövőre már akár nálunk is megvásárolható lesz városi fuvarozásra.