Most már biztos, hogy jövő év elején megtörténik a nagy FCA-PSA összeolvadás. Nem csak az új csoport neve van meg, hanem bizony a fúzió utáni történések forgatókönyve is szépen alakul.
Az FCA (Fiat-Chrysler csoport) és a PSA (Peugeot csoport) összeolvadása évtizedekre visszamenőleg az egyik legfontosabb piac alakító tényezője lesz még a jövő év elején. A fúzió már biztos, így már a megtörténte utáni részleteket beszéli meg a két fél.
Az már kiderült, hogy a jövőben az FCA csoport is azt a CMP moduláris padlólemezt használja majd, mely jelenleg a PSA legtöbb kisautójának az alapját képezi. Ez egészen pontosan a Peugeot 208 és az Opel Corsa alapjául is szolgáló technológia, mely a nagyobb modelleket is képes kiszolgálni, ráadásul hibrid vagy elektromos formában is.
Ennek köszönhető, hogy az Autonews Europe értesülései szerint az FCA azonnal leállított minden olyan fejlesztést, mely a szóban forgó szegmenset érinti, hiszen pénz és energia pocsékolás fejleszteni valamit, amit aztán úgyis a PSA technológiájával váltanak fel.
További fontos hozadéka lesz a CMP platformnak, hogy az FCA szépen hangsúlyosan visszatérhet a kisebb autók piacára is. Korábban maga a csoport vezérigazgatója jelentette be, hogy a Fiat és a csoport többi tagja szépen lassan háttérbe szorítja a mini járgányokat, mivel ezek fejlesztési költsége nem kifizetődő, a vevők igényeinek is nehezebben megfelelni velük a ma már kötelező, de még mindig drága elektromos technológia által bekövetkező árnövekedés miatt. Természetesen ez a CMP platform használatával azonnal megoldódik, hiszen nincs fejlesztési költség, csupán használni kell a PSA technológiáját.
Egyes előrejelzések szerint ennek köszönhetően a későbbiekben olyan nevek térhetnek vissza a Fiat kínálatába, mint a Punto vagy éppen a nála kisebb Seicento városi mini.