Már évek teltek el azóta, hogy kirobbant az autóipar egyik legnagyobb visszahívási hulláma, mely a hibás és életveszélyes Takata légzsákokhoz köthető. Sajnos, még nincs vége a sztorinak, vannak még bőven az utakon hibás lufikkal szerelt autók.
Az elmúlt évek legnagyobb autóipari botránya a Takata légzsák visszahívási hullám, melyről simán lehet dízelbotrány szinten is beszélni. Nagyon sok, milliós mértékben mérhető autó érintett a megbízhatatlan, robbanáskor pedig repeszekkel az utasteret beterítő légzsákpatron ügyben, melynek nagy részét már garanciálisan leszervizelték a gyártók. Akad azonban még bőven ilyen életveszélyes „életmentő” szerkezettel furikázó négykerekű bőven így sajnos nem tudni, hogy hány embernek kell még meghalnia, mire végre tényleg elfelejthetjük az egész esetet. Sajnos kis hazánkba is került szép számmal ilyen rossz konstrukcióval ellátott autó és nem tudni biztosan, hogy mindegyik tulajdonost sikerült-e már kiértesíteni.
Az biztos, hogy már 26-an vesztették életüket, az utolsó eset pedig alig másfél hónappal ezelőtt augusztus végén történt meg Amerikában. Egy 2002-es Honda Civic ugyanis ütközött, aminek ereje még túlélhető lett volna, csak éppen a túlzottan erősen eldurranó patron által kilőtt fémdarabok lövedékként hatoltak át szerencsétlen sofőr testén.
Az eset pikantériája, hogy a Honda közleménye szerint ők évek óta nyaggatták az autó tulajdonosát levelekkel, e-mailekkel, telefonokkal és személyes megkereséssel is, hogy vigye el a kötelező, ám ingyenes szervizelésre a kocsiját, ő ennek sosem tett eleget. A baleset pillanatában viszont nem a papíron tulajdonosként szereplő személy vezette az autót, hanem egy másik szerencsétlen. Lehet, hogy időközben nem hivatalosan tulajdonost cserélt az autó? Könnyen lehet, ebben az esetben viszont érthetetlen, hogy az eredeti tulaj miért nem figyelmeztette azt, akinek tovább adta az autót… Egy felelőtlenség, ami egy ember életébe került.