A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójának az igazgatója fejezte ki a véleményét az elektromos átállással kapcsolatban. A Bosch szerint nagyon sok járható út van még az akkumulátorra épülő technológián kívül.
A nagy autóipari gyártók politikai nyomásnak eleget téve egymás után jelentik be, hogy tisztán elektromos irányban tevékenykednek tovább. Volkmar Denner, a Bosch vezérigazgatója ezt óriási hibaként említette meg a Financial Times újságírójának adott interjújában, szerinte ugyanis vannak más lehetőségek is, amik talán jobbak a most erőltetett folyamatnál.
” Az éghajlatváltozás elleni fellépés nem arról szól, hogy ki kell végezni a belsőégésű motorokat. Ennek a fosszilis üzemanyagok végéről kell szólnia. Az elektromobilitás is egy eszköz, de a hidrogén és a megújuló üzemanyagok is ide tartoznak!”- hangzik a beszámolóban, ahol Denner azt is megjegyzi, hogy azzal, hogy csak EV irányba terelik a dolgokat a döntéshozók, számtalan, talán praktikusabb és könnyebben megvalósítható utat zárnak el a karbonsemlegesség megvalósítására.
Fontos továbbá az is, hogy bár a Bosch maga is 5 milliárd eurót ölt az elmúlt években az elektromos fejlesztésekre, a tevékenysége oroszlánrészét még mindig a belsőégésű motorok alkatrészellátása és fejlesztése teszi ki, a vezérigazgató elmondása alapján ez pedig nem is fog megváltozni még egy ideig. Viszont az EU elektromos irányba elkötelezettsége Denner szerint egy másik nagy problémát is eredményezhet igencsak hamar: nagyfokú munkanélküliséget, hiszen az elektromos technológia gyártása, fejlesztése és ellátása jóval kevesebb munkaerőt igényel, mint a bonyolultabb belsőégésű technológia.
Már csak annak fényében is értelmetlen az átállás erőltetése a Bosch megvilágításában, mivel a jelenlegi dízel és benzines motorok a tanulmányok szerint már érdemben nem befolyásolják a környezetszennyezés folyamatát, azaz a szigorításokat más, fontosabb irányokból kéne megközelíteni, ha tényleg tenni akarunk magunkért és a bolygónkért. Mitovább, a világ egyik legnagyobb alkatrészellátó vállalata pontosan ezért nem veszti el hitét a belsőégésű motorok felé és még legalább 20 éven keresztül számol annak meglétével és fejlődésével az igazgatótanács tagjai szerint!
forrás: Financial Times