hirdetés

Minek nevezzelek? Motorként dől, de mégis autó a Carver One

Néha érdemes figyelni az aukciós portálokat, hiszen olyan tételek bukkanhatnak fel, amik nem csak különlegesek, de ritkaságuknál fogva befektetésnek sem rosszak. Ilyen például a Carver One, melyből most felbukkant egy eladó példány.

Van az úgy, hogy az ember nagyon szeret motorozni, de a körülmények nem mindig adják meg a lehetőséget. Ilyenkor persze autóval közlekedik a motoros is. Na de le kell mindenáron mondani az élményről? A kanyarokban bedőlés adrenalinnal átitatott szokásáról? Talán ezek a kérdések fogalmazódtak meg a holland Carver gyártónál is, amikor megalkották a szimplán csak One névre keresztelt különlegességet 2007-ben.

Na de miről is van szó pontosan? Egy kicsit motorkerékpárról és egyben autóról is, olyan megvalósításban, ahogy még máshol nem igazán láthattuk. Az elsőre feltűnik, hogy az első tengelyen egyetlen kerék van, de ez nem akkor izgalom, hiszen számtalan ilyen megoldást láthattunk már évtizedekkel ezelőtt is.

Az viszont nem mindennapi, hogy maga az utascella képes megdőlni a kanyarban úgy, hogy közben a hajtott hátsó tengely végig vízszintben marad, ezzel tökéletesen leutánozva a tempós motorozás jellegzetes kanyarodási megoldását.

Érdekesség még, hogy bár kézenfekvő lenne ehhez a megoldáshoz egy motoros kezelőfelület, a Carver One belsejében mégis kormánykereket találunk, a lábtérben pedálokat helyeztek el, ráadásul még jobb oldalt térdmagasságban a manuális váltó is feltűnik. Az ülések azonban tandem elrendezést kaptak, értelemszerűen hogy a karosszéria a lehető legvékonyabb lehessen.

A meghajtásról egy Daihatsu eredetű 659 köbcentis erőforrás gondoskodik, mely 65 lóerőt képes kipréselni magából. Persze, ez nem egy eget megrengető adat, de a jármű-különlegesség 670 kilós önsúlya mellé bőven elegendő ez is.

Olyannyira, hogy a One 8 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a végsebessége pedig 185 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva. Életveszély egy ilyen kis dölöngélő kabinba bezárva.

Na szóval, adódott ebből az őrültségből egy eladó példány, melyet jelenleg a Collecting Cars oldalán árvereznek. Nehéz megmondani, hogy mennyiért ütik le végül a járgányt a gyűjtők, de könnyen belefuthat a dolog a 10 millió forint feletti kategóriába is. Miért? Nem csak a már leírt különlegességek miatt, hanem azért is, mert csupán 200 darab létezik belőle a világon és már ebben a formában nem is gyártják.

Persze, van új alternatíva még most is, ugyanis a Carver elektromos formában némileg átszabva most is kínál motorkerékpár-autókat, de annak már jóval visszafogottabb specifikációi vannak, beleértve a 80 km/órában szabályozott végsebességet is.