hirdetés

A Toyota már szilárdtest-akkumulátort használ

Az elektromos autózás terén a szakértők szerint a szilárdtest-akkumulátor alkalmazása hozza majd el a legnagyobb áttörést. Sok gyártó tett már ígéretet a bevezetésére, de eddig csak a Toyota tudta meglépni a dolgot. Igaz, ők sem a hajtásláncot látják el így energiával, hanem a Tacoma különleges hangszórójánál használták fel a technológiát.

Az elektromos autók drasztikus elterjedését sok elemző szerint az ár mellett a hatótáv és a töltési idő akadályozza jelen pillanatban. Ez utóbbi problémára lehet majd megoldás a szilárdtest-akkumulátor technológia, melyet sok gyártó már évek óta tervez bevezetni, de a megvalósítás még várat magára.

A Toyota azonban mint annyi más technológiában, ezen a téren is úttörő szerepet játszik, azaz elmondásuk szerint már csak egy lépésnyire állnak attól, hogy megjelenhessen ez a fajta akkumulátor az autók hajtásában is. Hogy az állítást alátámasszák, még az év első felében egy olyan technológiai újítást mutattak be, mely a Popular Science online magazin figyelmét is felkeltette és most beválasztották az év legfontosabb műszaki fejlesztései közé.

Ez nem más, mint a Toyota Tacoma kiemelhető hangszórója, melyet szilárdtest-akkumulátorral keltettek életre. „A JBL audiospecialistával közösen megvalósított rendszer igazi szenzáció, amit azonban nem a technológiai bravúr iránti igény, hanem valós műszaki szükséglet hívott életre. A műszerfal közepén elhelyezett, az autóban centerhangszóróként működő speaker ugyanis a szélvédő mögött komoly hőterhelésnek van kitéve, a nyári időszakban extrém mértékben felmelegedhet a szerkezet. Ennek hatására a hagyományos folyékony elektrolitos akkumulátorok szinte bizonyosan felfúvódnának vagy akár fel is robbannának, a szilárdtest-akkumulátorok azonban jól tűrik a szélsőséges felmelegedést.”- olvasható a Smarter Media közleményében.

Felmerülhet a kérdés, hogy vajon mikortól valósulhat meg ezek után a szilárdtest-akkumulátoros elektromos autózás? Erre még nehéz válaszolni, de a legoptimistább tippek szerint is évek kérdése a dolog, a pesszimistábbak pedig évtizedekről beszélnek.