Eladás előtt
Először is takarítsuk ki a kocsit alaposan. A vásárló nem szeretne az ételmaradékainkon ülni, és nem kíváncsi az egérrágta régi pulóverünkre a hátsó ülésen. Tüntessünk el minden nyomot, ami arra utal, hogy a kocsi valaha a miénk volt. Tegyünk róla, hogy a kocsi jól nézzen ki, mossuk meg, szabaduljunk meg a karcolásoktól és a matricáktól.
Jegyezzünk fel minden szervizelést, amire a kocsinak valaha szüksége volt. Bekérhetjük a szervizektől is a javítások és karbantartások pontos idejét és adatait.
Győződjünk meg róla, hogy a kocsi jogi értelemben eladható, például amennyiben záloghitel van az autón, előbb vissza kell azt fizetnünk, mielőtt eladhatnánk a járművet. Ha ismerünk egy megbízható autószerelőt, megkérhetjük, hogy mérje fel az autó állapotát, illetve készítsen róla egy jelentést a potenciális vevők számára. Ne sértődjünk meg azonban, ha a vevő a saját szerelőjével is meg akarja vizsgáltatni a kocsit.
Eladás közben és után
Az eladás hivatalossá tételéhez természetesen szükség van némi papírmunkára. A szerződés megkötéséhez hozzátartozik az autó okmányainak és a rendszámának átadása is. Az adásvételi szerződésnek tartalmaznia kell az autó pontos adatait, például alvázszámát, törzskönyvszámát és kilométerórája állását, valamint az eladó és vevő pontos személyi adatait. A szerződést 4 példányban kell elkészíteni, ebből 2 az eladónál marad, 2 pedig a vevőhöz kerül.
Ez után az eladónak és a vevőnek is el kell menni az okmányirodába, ahol a gépjármű átírása történik a vevő nevére. Emellett meg kell kötni a vevőnek a felelősségbiztosítást, ezt ajánlott már az első nap elvégezni, különben a biztosító minden egyes nap után büntetést számol fel. Az eladónak szintén be kell mennie a biztosítóhoz az adásvételi szerződéssel, a biztosító ekkor részarányosan visszatéríti a „fel nem használt” biztosítási összeget.
Ezen kívül szükség lehet az eredetiségvizsgálat elvégzésére. Ezt elvégeztetheti az eladó is és a vevő is, az árat általában megfelezik egymás között.