A Chevrolet szabadidő-terepjárója az Opel Antara testvérmodellje, de nagyobb és tágasabb is nála, hiszen hét üléssel és hathengeres motorral is készült.
Arról ismert a Captiva, hogy a Daewoo típusainak átvétele után az volt első olyan európai Chevrolet, amelynek a fejlesztését teljesen a General Motors végezte. 2006-ban mutatkozott be az Opel Antara testvérmodelljeként, de nem csak egyszerű jelvénycsere történt: a karosszériája hosszabb, az ára pedig kedvezőbb volt.
Milyen kényelmes?
A sikeres formaterv jól elrejti, hogy milyen nagy autóról van szó (4,64 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,72 méter magas), amit a széles sárvédők, a méretes kerekek és a masszív lökhárítók tesznek terepjáróssá. A belső tér a hagyományos recept szerint készült, de az anyagok nem a legjobb minőségűek. A berendezés könnyen kezelhető, de a középkonzol fedélzeti számítógépe zavaros és ódivatú is. A térkínálatra nem lehet egy rossz szavunk sem, a Captiva első és második üléssorában is rengeteg a hely. A hétszemélyes kivitel pótülései a raktér padlójából hajthatók ki, de csak rövid utakra jók. Csomagtere öt üléssel csak 465 literes, de 1565 literig bővíthető.
Milyen vezetni?
A 2,4 literes, 136 lóerős benzinmotor nem ígér sok élményt, ha pörgetjük, akkor zajos, de autópályán már csendesebb lesz. A 3,2 literes, 230 lóerős V6-os már bőven elég erős, a hangja bámulatosan szép, de a fogyasztása jelentős, még a gyári értéke is 11,5 liter százon. Az optimális választás ezért a kétliteres turbódízel, amely két változatban készült. A 127 lóerős is elegendő a hétköznapi tempóhoz, a 150 lóerős pedig a 320 Nm nyomatékával már minden igényt kielégít. Az automata sebességváltótól ne várjunk sokat, nem egy fürge darab. A Captiva kényelmes autó, de kanyarban hajlamos a dőlésre, és a kormányzása sem éppen közvetlen. Az összkerékhajtású Chevrolet alkalmas könnyebb terep meghódítására, a hátsó kerekek hajtása automatikusan kapcsolódik, és lejtmenet-szabályzás is van.
Mennyit kell költeni rá?
Új korában nem volt drága autó, ezért használtan is jutányos vétel maradt a Captiva. A felszereltsége egészen jó, az oldal- és függönylégzsák széria, de elektromos ablakemelő, központi zár és mp3-lejátszásra alkalmas hifi és klímaberendezés is minden kivitelben benne van. A töréstesztjét 2007-ben végezték, akkor négycsillagos eredménnyel zárt.