Nem csak az Év autóját, hanem az Év motorját is rendszeresen megválasztják, ezúttal a Ferrari 488 GTB 3,9 literes, 670 lóerős, biturbó V8-asa kapta a legtöbb díjat.
Szakmai zsűri választja meg minden évben az Év motorját több kategóriában is. Idén az abszolút értékelésben a Ferrari 488 GTB-ben bemutatott 3,9 literes, 670 lóerős, biturbó V8-as kapta a díjat, de a 3 és 4 liter közti motorok, a legjobb új motor és a legjobb nagyteljesítményű motor díját is a maranellóiak erőforrásának ítélték oda. A 4 liter felettiek kategóriájában pedig szintén Ferrari lett az első, a 6,3 literes, 780 lóerős V12-es az Audi 5,2-es V10-esét és a Mercedes 5,5 literes, biturbó V8-asát előzte meg. A kisebb motorok között a Ford 1 literes, akár 140 lóerős háromhengeresét, valamint a Peugeot 1,2 literes, 110-130 lóerős háromhengeresét is díjazták. A zöld motorok között pedig a BMW i8 1,5 literes háromhengeresből és elektromotorból álló hajtáslánca, valamint a Tesla teljesen elektromos hajtása részesült elismerésben. Saját méretosztályában díjat nyert még a Mercedes-Benz A 45 AMG 2 literes, akár 381 lóerős négyhengerese, az Audi TT RS 2,5 literes, 367 lóerős öthengerese, valamint a Porsche 3 literes, akár 400 lóerős bokszer hathengerese is.