A Honda alaposan átgondolta a közeljövőt érintő stratégiáját, melynek köszönhetően inkább a hibrid modellek kapnak nagy szerepet majd a palettán. Lesznek nagy visszatérők is, illetve a már bejáratott és jól hangzó modellneveket sem kukázzák a japánok.
A Honda frissített jövőképe alapján a japán gyártó igyekszik megtalálni az egyensúlyt a jelenlegi piaci realitások és a hosszú távú céljai között. Bár a villanyautós fejlesztésekre szánt forrásokat visszafogja, a 2050-re kitűzött karbonsemlegességi cél továbbra is érvényben marad. A következő évtizedben a hibridek kerülnek előtérbe Európában is.
Az egyik legizgalmasabb újdonság a Honda Prelude visszatérése, amely 2025 végén jelenik meg Észak-Amerikában, Japánban és Európában is. Az új generációs kupé hibrid hajtásláncot kap, és a sportos vezethetőséget állítja a középpontba. A modell egy különleges „S+ Shift” módot is kínál, amely a váltás érzetét szimulálja, ezzel a vezetési élményt fokozva.
A Honda világszerte 13 új generációs hibrid modellt tervez piacra dobni 2027 és 2031 között, amelyek az e:HEV önmagát töltő hibrid rendszer továbbfejlesztett változatát használják majd. Európa számára ez kulcsfontosságú: a régió szigorú emissziós szabályai miatt itt jóval nagyobb szerep jut a hibrideknek, mint például az Egyesült Államokban.
A jelenlegi ZR-V például egészen 2030-ig a kínálat része marad, és időközben megkapja a következő frissítést is. A CR-V következő generációja 2027-re várható, szintén új hibrid hajtáslánccal.
A nemrég frissített 11. generációs Civic utódja, a 12. generáció, 2028 körül érkezhet, továbbfejlesztett hibrid technológiával. Az Accord (bár Európában már nem érhető el) a kínai kereslet miatt továbbra is gyártásban marad, és a 2027-ben érkező új generáció ismét globális gyártásban készül majd, így nem kizárt az öreg kontinensre visszatérés sem.
A Honda villanyautós stratégiája visszafogottabb lett: az elektromos járművekre szánt beruházást 10 ezerről 7 ezer milliárd jenre csökkentették, az elvárás pedig már csak az, hogy 2030-ra a globális eladások kevesebb mint 30%-a legyen EV.
Az új Honda 0 Series modellcsalád első tagja, a Saloon EV 2026-ban debütál, de ennek európai megjelenése még kérdéses. Három új elektromos SUV is készül 2027–28-ra, amelyek közül legalább egy biztosan globális modell lesz, azaz nálunk is a szalonokba kerül.
A Honda Fit (Jazz) újabb frissítést kap Kínában még 2025-ben, de a következő generáció csak 2028-ra várható. Mivel ez a modell kulcsfontosságú Európa számára, az új széria várhatóan ismét globális lesz, beleértve a hibrid és esetleg elektromos változatokat is. A HR-V szintén új generációt kaphat 2028 körül, mindkét hajtáslánccal.
A Honda N-Box kei autó (amely Japánban továbbra is a legkelendőbb modell) egy teljesen elektromos változatot is kaphat az évtized végén, amelyet a N-Van e: mintájára fejlesztenek. Bár ezek a modellek főként japán piacra készülnek, technológiájuk befolyással lehet a Honda globális villanyautós stratégiájára.