A Toyota Motor Corp. öt kínai céggel írt alá együttműködési megállapodást az üzemanyagcellát érintő fejlesztésekkel és piaci applikációkkal kapcsolatban.
A Toyota nagy számú új együttműködési szerződést kötött, többek között a Beijing Automobile Group Co.-val és a China FAW Corp.-vel a haszongépjárművek üzemanyagcelláinak fejlesztése érdekében, arra törekedve, hogy még inkább beágyazódjanak Kínában és az ottani alternatív energiaforrások piacán.
A többi közös vállalati partner a Beijing SinoHytec Co., a Dongfeng Motor Corp. és a Guangzhou Automobile Group Co., jelentették be június elején. Az új pekingi székhelyű vállalkozást, amelynek 65% -át a Toyota birtokolja, United Fuel Cell System K + F-nek hívják, és 5 milliárd jen (46 millió dollár) kezdeti beruházással indul.
A Toyota az egyik legnagyobb tüzelőanyag-cella támogató a globális autógyártók körében, évek óta folyamatosan fejleszti ezt az iparágáz, bíznak abban, hogy az üzemanyagcella egyenértékű vagy még jobb megoldás lehet, mint az akkumulátoros technológia. Az új partnerség hangsúlyozza a Toyota folyamatos érdeklődését az üzemanyagcellák iránt, különös tekintettel a kereskedelmi alkalmazásokra (buszok és teherautók). A BloomberNEF szerint az üzemanyagcellák éves eladása 2035-ig eléri az 1 millió járművet, elsősorban Kínában, Koreában, Japánban és Európában a buszok és haszongépjárművek egyre növekvő számának köszönhetően.
„Kína valóban megpróbálja elkötelezni magát az üzemanyagcellák mellett” – mondta Seiji Sugiura, a Tokyo Tokai elemzője.
A hat vállalat megpróbál alacsony költségű üzemanyagcellás rendszereket fejleszteni, nagyobb teljesítményt és üzemanyag-hatékonyságot, tartósságot elérni – mondták egy nyilatkozatban. Az FAW és a Dongfeng Kínában a központi kormányzat tulajdonában lévő három autógyártó csoport közül kettő. A Toyota már együttműködött a Guangzhou Auto-val és a China FAW-val az üzemanyagcellás járművek fejlesztése érdekében. A Beijing Auto és a GAC partnerei külföldi autógyártóknak, ideértve a Daimler AG-t és a Honda Motor Co.-t.
Annak ellenére, hogy a Toyota és más ipari óriások támogatták az üzemanyagcellás járművek fejlesztését, kihangsúlyozva azok előnyeit – gyorsabban tankolnak üzemanyagot és sokkal jobban alkalmasak nagy távolságok megtételére, mint a teljes elektromos járművek -, a technológia egyelőre küzd a jelentősen magasabb költségekkel. A hidrogén ára továbbra is magasabb, mint a többi üzemanyagé és a BNEF szerint nem elég hidrogén-utántöltő infrastruktúra. A Toyota talán éppen ezért a közelmúltban az akkumulátoros modellek fejlesztésébe is belefogott.
Kína azonban nagyot változtathat ezen, ha a hidrogénüzemű járművek nemzeti prioritássá válnak. A világ legnagyobb autópiacának célja a hidrogén üzemanyagcellás járművek felvétele ugyanúgy, mint az EV-k esetében – mondta Wan Gang, akit a kínai elektromosautó-ágazat atyjának hívnak. A kormány egy év alatt 1 millió üzemanyagcellás járművet akar az utakon, és több milliárd jüannal tervezi stimulálni a kutatást és fejlesztést, valamint a beszerzések támogatását. És ebből rengeteg helyi vállalat akar majd profitálni.
„Az üzemanyagcellás elektromos járművek piaca, elsősorban a haszongépjárművek szegmensében olyan ütemben növekszik, amelyet a világ másutt sehol nem látnak” – állt Toyota nyilatkozatában. A BNEF 2023-ig több mint 17 milliárd dollárt tol bele az iparágba. A China National Heavy Duty Truck Group terve szerint 7,6 milliárd dollárt költenének üzemanyagcellás járművek gyártására Shandong tartományban, a keleti parton. Ennek ellenére Kínának még hosszú utat kell megtennie. A kormány előrejelzései szerint a közúti üzemanyagcellás járművek száma – mind utas-, mind haszongépjárművek esetén – csak 5000 darabot fog elérni idén.