Megszületett a Toyota-Suzuki együttműködés első gyermeke egy új SUV modell képében. Az új jelző azért valamilyen szinten relatív, hiszen a Suzuki Across lényegében egy Toyota RAV4 picit más dizájnnal.
A Suzuki és a Toyota még tavaly jelentette be az együttműködési megállapodásukat, melynek most meg is érkezett az első közös gyümölcse. A Suzuki palettát bővítették ki egy új SUV modellel, mely a hangzatos Across nevet kapta.
Az autóra nézve azonnal feltűnhet, hogy valahol láttuk már ezt a formát és felépítést. Az érzékeink szerencsére nem csalnak, ugyanis a Toyota RAV4 új generációja lapul meg a Suzuki embléma mögött, picit átrajzolt elemekkel. A fényszórók vékonyabbak lettek a hűtőrács pedig nagyobb, de az összkép semmit sem változott.
Ennek fényében a lemezek alatt lapuló technika sem lehet újdonság, ugyanis itt a Toyota hibrid rendszerét találhatjuk meg. Ennek alapja a 2,5 literes benzines egység, melyet két elektromos motorral egészítettek ki, ezzel megvalósítva az elektromos összkerék meghajtást. Az erőátvitelről a fokozatmentes E-CVT váltó gondoskodik az elektromos hatótáv pedig 75 kilométerben van meghatározva.
A maximális teljesítmény 134 kW és 270 Nm nyomaték, az elektromos motor pedig a maximálisan 18,1 kWh (50,9 Ah) kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyer energiát, amelyet a padló alá szereltek.
Az elektromotorral egyesítve az A25A-FXS Dynamic Force motor nagy sebességnél is képes az akkumulátor töltésére és szükség esetén tápellátást nyújt az elektromotor számára.
A Plug-in hibrid rendszer négy üzemmóddal rendelkezik. Ez az alapértelmezett EV mód, Auto EV/HV mód, HV mód és akkumulátor töltő mód. EV üzemmódban a járművet teljes egészében az elektromos motor hajtja. Auto EV/HV és HV módban a motor szükség esetén hozzájárul az energiaellátáshoz, például amikor a gázpedált erősen lenyomják. Ha pedig alacsony a töltés, az akkumulátortöltő üzemmódban a motor tölti fel az akkumulátort.