Ráncfelvarrás után tért vissza a piacra a Renault kiskategóriás egyterűje. A Grand Modus megnövekedett karosszériával és lelkesen pörgő turbómotorral hódíthat.
Nem sikerült megkedveltetnie magát, ezért bevezetése után nem sokkal ki is vonták a magyar piacról a Renault legkisebb egyterűjét. A Modus azonban a modellfrissítés után visszatért, igaz, csak a hosszított Grand kivitel kapható nálunk. A 9 cm-rel nagyobb tengelytávú, 14 cm-rel hosszabb karosszériájú kisautót nem csak a C oszlopba került oldalablak különbözteti meg az utakon elvétve előforduló rövid testvértől, hanem a Scenic stílusát idéző első és hátsó lámpák is.
A tengelytáv növelése nem csak a Modus arányaira, de az utastér helykínálatára is jó hatással volt. A második üléssor sínen eltolható, hátratolt állapotban nagy lábhely és 305 literes csomagtartó áll rendelkezésre, míg teljesen előretolva száz literrel több helyre pakolhatunk, ekkor azonban a lábtér használhatatlan méretűre csökken. Kár, hogy a hátsó pad csak egyben tolható, és az ötödik ajtó is túl nagy helyet igényel, mivel elhagyták a rövid Modus praktikus, duplán nyíló megoldását. A padlóban és tetőn található tágas pakolórekeszek és az első ülések háttámlájáról felhajtható asztalkák azonban az egyterű kategóriában elvárt otthonosságot teremtik meg, igaz, 50 ezer forintos felárat kell értük fizetni.
Az első ülések térkínálatával sincs gond, a Grand Modus belül akkora, mint a mai, nagyra nőtt kisautók. A vezető üléspozíciója emelt, a kilátás minden irányban remek, ez a nagy oldalablakoknak és a holttér nélküli A oszlopnak köszönhető. Kellemesebb az élet a Dynamique felszereltségi szintű Grand Modus volánja mögött, hiszen ebben a kivitelben kellemesebb tapintású anyagok és a látványt nagyban javító fémszínű betétek veszik körbe az utasokat.
Ha már elhelyezkedtünk, az utazás is kellemes lehet, a Grand Modus futóműve ugyanis rendkívül hatásosan szűri ki az úthibák felől érkező ütéseket. Vezetése roppant egyszerű, kormányának rásegítése szinte túlzó, váltókarja is könnyen jár. A választék legígéretesebb motorja az 1,2 literes turbós benzines, amely teljesítmény tekintetében bátran felveszi a versenyt a konkurensek 1,6-os szívómotorjával, kiegyensúlyozott nyomatékleadása még jobb is azokénál. Városban fürge, de viszonylag sokat fogyaszt, míg országúton és sztrádán jelentősen csökken a fogyasztás, de felerősödik a motorzaj.
A 2,84 millió forintos alapmodell négy légzsákot, elektromos ablakot és központi zárat ad, de a turbómotoros kivitellel járunk igazán jól. Ez ugyanis a pörgős erőforráson kívül CD-játszót és klímaberendezést is kínál. A további extrák felára sem túlzó, akár hátulsó kerékpártartó is rendelhető a második esélyt kapott kis egyterű autóhoz.
Műszaki adatok: Renault Grand Modus 1.2 TCE Dynamique
Motor: | négyhengeres turbós benzines |
Hengerűrtartalom: | 1149 cm3 |
Teljesítmény: | 100 LE 5500/min |
Nyomaték: | 145 Nm 3000/min |
Hajtás: | elsőkerékhajtás |
Sebességváltó: | ötfokozatú kézi |
Hosszúság: | 4034 mm |
Szélesség: | 1695 mm |
Magasság: | 1586 mm |
Tengelytáv: | 2575 mm |
Nyomtáv elöl/hátul: | 1450/1440 mm |
Saját/össztömeg: | 1135/1650 kg |
Csomagtartó: | 305/1434 l |
Üzemanyagtartály: | 51 l |
Gumiabroncs: | 185/60 R15 |
Végsebesség: | 182 km/h |
Gyorsulás 0-ról 100-ra: | 11,4 s |
Gyári fogyasztás (város): | 7,6 l/100 km |
(országút): | 5,0 l/100 km |
(átlag): | 5,9 l/100 km |
CO2-kibocsátás: | 140 g/km |
Tesztfogyasztás (átlag): | 6,8 l/100 km |
Tetszett: Praktikus utastér, élénk turbómotor, remek futómű
Nem tetszett: Motorzaj nagy sebességnél, körülményesen nyitható ötödik ajtó