A Volkswagen és a Rivian közös vállalata, az RV Tech, eddig főként az elektromos modellek új szoftverplatformjára koncentrált. Most azonban kiderült: a VW akár hagyományos, belső égésű motoros autóiban is felhasználhatja a Rivian fejlett rendszerét. Ha ez megtörténik, az a VW teljes járműpalettáját alapjaiban szabhatja át.
A két cég technológiai együttműködése hatalmas léptékben zajlik, már közel 1 500 mérnök dolgozik azon, hogy egy új, egységes elektronikai és szoftveres architektúrát hozzanak létre.
Az első „élesebb” tesztek 2026 telére várhatók, ahol VW, Audi és Scout modellekben próbálják ki a rendszert kontrollált környezetben.
A Volkswagen első olyan sorozatgyártású autója, amely már erre a technológiára épül, az elektromos ID.Every1 lesz – 2027-es bemutatóval.
Helbing Carsten, az RV Tech társvezetője szerint a Rivian-alapú rendszer annyira rugalmas, hogy akár a belső égésű modellekben is helyet kaphat.
„A platform rendkívül sokoldalú, és valóban elképzelhető, hogy később ICE-modellekben is használjuk” – mondta.
Hozzátette: ehhez „némi extra fejlesztésre” lenne szükség, főként a hardveres komponenseknél.
Magyarul: nem azonnal, de hosszabb távon könnyen lehet, hogy egy jövőbeli Passat vagy Tiguan is Rivian-alapú szoftveren fut.
A Rivian is profitál az együttműködésből
Az együttműködés nem egyirányú.
A Rivian is az új architektúrára építené következő generációs modelljeit – például az R2, R3 és R3X szériát –, és tervei szerint a meglévő modelljeit is frissíti a közös technológiával.
Miért olyan fontos ez a VW-nak?
A Volkswagen régóta küzd szoftveres nehézségekkel, főleg a Cariad nevű leányvállalat kapcsán. A Rivian bevonása emiatt nemcsak stratégiai szövetség, hanem egyfajta „újrakezdés” is a digitális platformok világában.
Az RV Tech rendszere ráadásul skálázható, ugyanazt a technológiai alapot lehet használni kis és nagy modellekben, villanyautókban és – szükség esetén – benzinesekben is. Ez hosszú távon olcsóbb fejlesztést, kevesebb hibát és gyorsabb modellváltást jelent.
A VW egyelőre óvatosan fogalmaz: az ICE-modellekre való kiterjesztés nem eldöntött tény, inkább csak lehetőség. A fókusz továbbra is az elektromos autókon van.
De ha a projekt sikeres, akkor a Volkswagentől a Skodán át az Audióig sok jövőbeli modell ugyanarra a szoftveres alapra épülhet – függetlenül attól, milyen motor hajtja.








