Bár egyre komolyabb biztonsági intézkedések övezik egy új modell kifejlesztését, azért még mindig nem veszélytelen dolog a prototípusok tesztelése. Erre világít rá a Hyundai koreai üzemében történt eset is, ahol egy álló autóban, a környezeti tényezőket szimuláló kamrában halt meg három fejlesztőmérnök.
Az új modelleket ma már főként számítógépek segítségével fejlesztik ki a gyártók, de azért van olyan része is a folyamatnak, ahol már igenis kell az emberi tényező. Ilyen például, amikor egy prototípus elkészül és azt próbáknak kell alávetni.
Ez közel sem veszélytelen feladat, hiszen mondjuk egy Nordschleife kör alatt lehet akkorát hibázni, hogy annak komoly sérülés, vagy tragédia legyen a vége, de most egy Koreában megtörtént eset arra is rávilágít, hogy bizony még haladnia sem kell a járgánynak, hogy megtörténjen a baj.
A Hyundai koreai gyártóüzemében ugyanis nemrég sajnos komoly tragédia történt, amikor egy meg nem nevezett prototípust elvittek tesztelni a környezeti tényezőket szimuláló kamrába. Ez az a hely, ahol a gyártók megvizsgálják, hogy egy-egy prototípus hogy reagál az extrém hőmérsékletre vagy éppen fagyra.
Az Ulsan városban található gyárban tehát három mérnök egy tesztautót állított be a kamrába, majd elkezdték a szokásos procedúrát. A Korean Car Blog szerint a kollégáik nem sejtették, hogy bármi baj lehet, csak akkor lett gyanús a helyzet, amikor letelt a tesztelésre szánt időablak és a három alkalmazott nem hagyta el az autót. Ekkor mentek be megnézni, hogy mi a helyzet, de sajnos ekkor már mind a három férfi halott vol.
A rendőrség még vizsgálja, hogy mi történhetett, de a koreai források szerint a kamrában eddig tisztázatlan okok miatt annyi kipufogógáz gyülemlett fel, hogy esélyük sem volt az áldozatoknak a túlélésre, elvesztették az eszméletüket és megfulladtak.
„A Hyundai Motor Company-t mélyen megrendítette az a baleset, amely a dél-koreai gyárunkban történt” áll a Hyundai egy Reutersnek adott nyilatkozatában, hozzátéve, hogy „ a gyártó teljes mértékben együttműködik minden illetékes hatósággal a baleset okának meghatározásában.”