hirdetés

Az elektromos Land Rover Defender még várat magára

Ugyan a teljesen elektromos Range Rover hamarosan megérkezik, de a villanyos Land Rover Defender egyelőre nincs napirenden a gyártó szerint. Nemes egyszerűséggel a jelenlegi generáció alkalmatlan a teljes villanyosításra.

A Jaguar Land Rover (JLR) 2019 óta gyártja a jelenlegi, L663 kódnéven ismert Defendert, amely többféle benzin- és dízelmotorral, illetve négyhengeres plug-in hibrid változattal is elérhető. Bár az egyre növekvő kereslet a prémium elektromos járművek iránt logikussá tenné egy elektromos Defender megjelenését (például a szintén elektromos Mercedes-Benz G580 versenytársaként), a helyzet nem ennyire egyszerű.

A JLR kereskedelmi igazgatója, Lennard Hoornik szerint ugyanis a jelenlegi Defender (amely a D7x platformra épül) elektrifikálása jóval bonyolultabb, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk. Az Autocarnak adott interjújában elmondta, hogy a meglévő platform nem alkalmas elektromos hajtáslánc befogadására komoly kompromisszumok nélkül. Emiatt az elektromos Defenderre valószínűleg csak a következő évtizedben, egy új generáció érkezésével számíthatunk.

„Az L663 Defender elektrifikálása a D7x platformon nem az, amit szeretnénk” – mondta Hoornik. „Az L663 (jelenlegi generáciü) kiválóan teljesíti a célját, és már most is elérhető egy plug-in hibrid változat, de nagyon nehéz megtalálni a szükséges extra helyet az akkumulátoroknak ezen a vázon, figyelembe véve a tengelyek kialakítását és azokat a képességeket, amelyeket az autónak biztosítania kell.”

Hoornik hangsúlyozta, hogy az elektromos komponensek beépítése a jelenlegi Defender architektúrájába rendkívül nehéz feladat. Nem csupán arról van szó, hogy akkumulátorokat kell valahová „begyömöszölni,” hanem arról is, hogy mindezt úgy kell megoldani, hogy ne sérüljenek a legendás típus terepjáró képességei.

Az igazgató szerint az elektromos Defender a modell jelentős evolúciós lépésénél válhat valósággá. Ez nagy valószínűséggel egy új generáció érkezésével valósulhat meg, vagy egy teljesen önálló Defender EV kifejlesztésével, amely egyedi platformra épülne, és párhuzamosan értékesítenék a jelenlegi belső égésű motoros modellel.