Egy online bemutató keretein mutatkozott be a Volvo legújabb elektromos autója, mely már teljes mértékben az internetes korszak szülöttje.
Rákapcsolt a Volvo a paletta villanyosítására, ugyanis a jelenlegi tervek szerint a vállalat globális eladásainak 2025-re az 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot hibrid modellek adják. 2030-ra a jelenlegi állás szerint minden újonnan eladott Volvo elektromos lesz.
Most meg is történt a Recharge paletta bővítése, az XC40 mellé ugyanis csatlakozott a C40 kivitel is, mely több szempontból is alapvetően változtatja meg a gyártó eddigi elektromos stratégiáját.
Először is nem csak a hivatalos premier történt meg az internet segítségével, hanem a rendeléseket is csak online lehet leadni az autóra, ezzel terelve a vásárlókat egy modernebb, biztonságosabb vásárlási forma felé.
„A C40 Recharge a Volvo jövőjét képviseli, demonstrálva a célt, amely felé tartunk.” – nyilatkozta Henrik Green, a vállalat technológiai igazgatója a bemutató alkalmával. „A modell tisztán elektromos, kizárólag online lesz rendelhető, méghozzá gyors szállítással, ráadásul praktikus és kényelmes gondoskodási csomagot kínálunk hozzá. Még soha nem volt ilyen élvezetes új Volvóhoz jutni.”
Fontos részlet még, hogy az újdonság természetesen folyamatos internetes kapcsolattal rendelkezik, aminek köszönhetően folyamatosan frissíthetik a gyáriak a már utakon futó példányok szoftvereit is. Ennek azért is van nagy jelentősége, mert a gyártó álláspontja szerint a 78kWh kapacitású akkumulátor-csomag által jelenleg garantált 420 kilométeres hatótáv a finomításokkal később még tovább növelhető.
A meghajtásról két villanyos erőforrás gondoskodik elöl és hátul elhelyezve, melyek összteljesítménye meghaladja a 400 lóerőt, ami 4,9 másodperc alatt röpíti 100 kilométeres óránkénti sebességre az autót.
Az új elektromos Volvo gyártása idén ősszel veszi kezdetét az XC40 Recharge szabadidőjárművel közös gyártósoron, a Volvo Cars genti (Belgium) üzemében.