A Kia lerántotta a leplet a népszerű Seltos kompakt szabadidő-autó második generációjáról, amely több fontos piacon már eddig is a márka belépőmodelljeként szolgált. Az új változat jelentősen megnőtt: 4,43 méter hosszú, azaz 4,5 centiméterrel hosszabb, 3 centiméterrel szélesebb az elődjénél, miközben a tengelytávja 6 centiméterrel bővült. Ez elsősorban a belső tér javára válik – például a hátsó lábtér 3 centiméterrel nőtt, a dönthető hátsó ülések pedig nagyobb kényelmet kínálnak, a csomagtartó pedig 498-ról 536 literesre bővült.
A dizájn hű marad a Kia aktuális formanyelvéhez: markáns, szögletes vonalak jellemzik, az első fényszórók pedig a hűtőrácsba simulnak, így modern és határozott megjelenést kap az autó.
Hajtáslánc tekintetében egyelőre hagyományos motorokkal indul a modell. Észak-Amerikában 2,0 literes, 149 lóerős szívó benzinmotorral, valamint 1,6 literes turbós változatokkal (180 vagy 193 LE) kínálják. 2026-tól azonban hibrid verziók is érkeznek. Európában egyenesen csak ezekkel a hibrid hajtásokkal debütál majd a Seltos 2026-ban, igazodva a kontinens szigorúbb emissziós előírásaihoz és a vásárlói igényekhez.
Az első generáció Indiában, Dél-Koreában, Kínában és az USA-ban már bizonyított, most pedig az új nemzedékkel a Kia Európában is erősíti pozícióit a kompakt SUV szegmensben, ahol a Niro és a Sportage közé pozicionálják. Ezáltal egy még elérhetőbb, mégis modern „népautót” kínál a márka a tömegeknek.








