A BYD eddig főként villanyautóiról volt ismert, most azonban egy merész lépéssel belépett a pick-upok világába. A Shark 6 nevű modell plug-in hibrid hajtással érkezik, és komoly kihívás a hagyományos dízel platósok számára.
Erő és gyorsulás – nem csak munkára született
A Shark 6 lelke egy 1,5 literes turbómotor és két villanymotor kombinációja (egy elöl, egy hátul), amelyek együtt 321 kW és 650 Nm teljesítményt adnak le. Az eredmény: 0–100 km/h 5,7 másodperc alatt, amivel még a Ford Ranger Raptor is alulmarad.
Az elektromos hatótáv a gyári adatok szerint meghaladja a 100 km-t (NEDC), teljes hibrid üzemben pedig akár 850 km is lehet a hatótáv.
A jelenlegi modell 2,5 tonnát tud húzni, ami elmarad a dízel konkurensek 3,5 tonnás szintjétől. A BYD viszont már dolgozik egy erősebb változaton, amely 2026 körül érkezhet nagyobb vontatási képességekkel.
Kabin, ami luxust idéz
A Shark 6 beltere a prémium szegmensre hajaz: puha anyagok, igényes kidolgozás, fűthető-hűthető első ülések és teljesen sík padlójú hátsó rész, ami kényelmesebb utazást ad az utasoknak.
Villanyos élmény, vegyes fogyasztással
A mindennapokban a pick-up alapvetően elektromosan halad, a benzinmotor csak erősebb igénybevételnél kapcsol be. A tesztelők ugyanakkor észrevettek kisebb furcsaságokat, például „rev hangot” (amikor a gáz elengedése után is marad egy kis rántás), valamint lassú akkutöltést menet közben. A mért átlagfogyasztás kb. 9,5 l/100 km, ami azért a dízelekkel összevetve nem kiemelkedő.
Az ár mindent visz
A legnagyobb ütőkártya azonban az ár: Ausztráliában 57 900 dollárról (kb. 13 millió Ft) indul, ami olcsóbb, mint a legtöbb PHEV konkurens, köztük a Ford Ranger PHEV is.