A GM a Microsofttal közös összefogásban dolgozik azon, hogy a jövő autóiban jelen lehessen a ma csak ChatGPT néven ismert, tanulni képes mesterséges intelligencia.
Valószínűleg kevés ember van, aki nem hallott még a ChatGPT néven futó mesterséges intelligenciáról, mellyel már tavaly november óta lehet beszélgetni az interneten. Egy olyan programról van szó, mely képes fejleszteni magát, így minél többen leveleznek vele, annál összetettebb válaszokat képes adni. Ma már ott tartunk, hogy akár magyarul is képes komoly témaköröket kitárgyalni a rendszer úgy, mintha egy szakember válaszolgatna, nem egy gép.
Pontosan emiatt a fejlődés miatt látta meg a lehetőséget benne a General Motors is, aki a jövőben a már említett algoritmust alkalmazná az autóiban, mint személyi asszisztens. Scott Miller, a cégcsoport vezérigazgatója beszélt erről a Reuters újságírójának.
Scott elmondása szerint a rendszer nem csak abban tehetne jó szolgálatot, hogy hangutasítás után az autók rendszereit kezelje, hanem abban is, hogy tanácsokkal lássa el a sofőrt, ha nem várt esemény következik be. Ilyen lehet például egy defekt vagy bármilyen műszaki hiba, vagy akár egy kisebb baleset is.
A GM vezér kitért arra is, hogy az általa elképzelt rendszer nem egy az egyben a ChatGPT lenne, hanem egy annak az alapjaival rendelkező, de az autózás világára kihegyezett „virtuális testvér”. Az azonban még nem tisztázott, hogy mikor jelenhet meg az újgenerációs személyi asszisztens a General Motors autóiban.