Az Opel továbbra is nagy hangsúlyt fektet az elektromobilitásra: a márka – a német gyártók közül elsőként – már minden modelljéből kínál tisztán elektromos változatot, és folytatja palettájának következetes villanyosítását. A nemrég bejelentett nagy teljesítményű GSe-modellek után most újabb fontos lépés következik: bemutatták az első tisztán elektromos, összkerékhajtású autójukat, a Grandland Electric AWD-t.
„Az új Grandland, amely az Opel SUV-kínálatának csúcsát képviseli, mérföldkő a márka történetében” – hangsúlyozta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója. – „A vásárlók a modell bevezetése óta már választhattak tisztán elektromos, plug-in hibrid és 48 voltos hibrid hajtású verziók közül, most pedig megérkezett a teljesértékű összkerékhajtású, akkumulátoros változat is, amely valódi elektromos SUV-élményt nyújt – kompromisszumok nélkül, időjárási körülményektől függetlenül.”
A Grandland Electric AWD a modellcsaládra jellemző, markáns dizájnelemekkel érkezik: az új, megvilágított Opel Blitz emblémával ellátott 3D-s Vizor orrkialakítás különleges fényjátékkal vonzza a tekintetet. A fényszórók az Opel többszörösen díjazott Intelli-Lux Pixel HD rendszeréből származnak, több mint 50 ezer világító elemmel. A csomagtérajtón világító OPEL-felirat látható, míg a Grandland név a fenntarthatóság jegyében már nem krómozott, hanem az ajtólemezbe van préselve. A 20 colos, kétszínű, áramvonalas felnik, valamint a lökhárítók optimalizált betétei is hozzájárulnak a modell kedvező, 0,278-as légellenállási együtthatójához – ez a legalacsonyabb érték a Grandland történetében.
A Grandland Electric AWD hajtáslánca két villanymotorból áll: az első tengelyt egy 157 kW (213 LE), a hátsót egy 82 kW (112 LE) teljesítményű motor hajtja. A rendszer összteljesítménye 239 kW, azaz 325 lóerő, az elérhető forgatónyomaték 509 Nm. Az autó 6,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
A meghajtást egy 73 kWh kapacitású lítiumion NMC akkumulátor látja el, amely akár 501 km WLTP-hatótávot biztosít. A töltés is gyors: 100 kW-os DC gyorstöltővel az akku 20-ról 80 százalékra 30 perc alatt feltölthető.
A Grandland Electric AWD négy választható menetmódot kínál, amelyek a vezetési helyzethez és igényekhez igazodva optimalizálják a jármű működését. Normal üzemmódban az autó főként az első villanymotorral közlekedik, ezzel biztosítva a mindennapi használatra optimalizált hatékonyságot; a rendszer ilyenkor legfeljebb 230 kW teljesítményt és 450 Nm forgatónyomatékot nyújt. 4WD módban mindkét motor folyamatosan hajt, a rendszer aktívan szabályozza a nyomatékelosztást, így minden körülmények között maximális tapadást biztosít.
Sport módban a vezetési élmény kerül előtérbe: a teljesítmény 60:40 arányban oszlik meg az első és hátsó tengely között, így dinamikusabb reakciókat és élénkebb gyorsítást kínál. Eco módban a hangsúly a hatótáv maximalizálásán van, ezért alapvetően csak az első motor hajt, de szükség esetén a hátsó motor is bekapcsol, hogy biztosítsa a kívánt teljesítményt.
A futómű frekvenciaszelektív csillapítással dolgozik, amely az útminőséghez és a vezetési stílushoz igazítja a lengéscsillapítást. Macskakövön lágyabb, országúton feszesebb karaktert kínál. Az Opel a rugózás, a kormányzás, a kanyarstabilizátor és az ESC hangolását is kifejezetten ehhez a modellhez optimalizálta, hogy a Grandland Electric AWD a dinamikus vezethetőséget és a kényelmet egyaránt magas szinten nyújtsa.