A Mercedes felfrissítette a G osztály kínálatot. A dizájnhoz nem, de a hajtásokhoz alaposan hozzányúltak.
Ha a Mercedes G osztályról van szó, azonnal mindenkinek beugrik a jellegzetes kocka forma, amit még a generációváltásnál sem dobtak el a gyáriak. Miért is lenne más a helyzet egy modellfrissítésnél? Természetesen most sem változott a megjelenés, inkább a technikára mentek rá a németek.
Ott van mindjárt a motorpaletta, melyen egy kicsit variáltak a gyáriak. A G500 kivitel esetében például nem V8-as erőforrásra számíthatunk mostantól, hanem egy 3 literes sorhatosra mely mild hibrid rásegítéssel gondoskodik a kellő dinamizmusról. Ebben az esetben 450 lóerőről beszélhetünk 560 Nm nyomaték mellett, azaz hiába csökkent a hengerek száma, teljesítmény tekintetében mégis előrelépés történt.
A G63-ban továbbra is megmarad az 585 lóerős V8-as motor, de a mild hibrid rásegítés itt is megjelenik, azaz kedvezőbb fogyasztás mellett alacsony fordulatnál jobb gázreakcióra figyelhetnek fel, akik a ráncfelvarrás előtti verzióból ülnek át. Dízel eshetőségnek a G450d marad, mely 367 lóerőt kínál, de a lágy hibrid rendszer itt is hozzátesz plusz 20 lóerőt az összteljesítményhez.
Természetesen technikai szinten is okosabb lett az autó. Ott van mindjárt az Offroad Cockpit által nyújtott „átlátszó motorháztető” funkció, mely az autó alsó részén található kamera képével lehetővé teszi, hogy figyelemmel kövessük a kocsi előtti és alatti teret, ezáltal elkerülhetők a terepezésből adódó esetleges sérülések. Mindezek mellett az MBUX infotainment rendszer legújabb verziója jelenik most már meg a képernyőkön, illetve a G osztály is megkapta a tovább finomított vezetést segítő és balesetmegelőző funkciókat.
Ami érdekes, hogy eddig arra számítottunk, hogy a teljesen elektromos EQG is bemutatkozik a frissítéssel, de ez most nem történt meg, hanem a gyáriak valamikor az év további részében bővítik inkább a villanyos palettájukat.