A Kia a bemutatás után mintegy három év elteltével nyúl hozzá a Picanto városi minihez. Főleg az extrémebb változatokon látszik majd meg a beavatkozás.
A modellciklusa feléhez érkezve megkapta a kötelező frissítést a Kia kínálat legkisebbje, a Picanto is. Mivel a kis városi minijárgány megjelenése még kellően frissnek hatott, így abba érthető módon csak módjával nyúltak bele a szakik.
Megváltozott a hűtőrács mintázata, illetve a fényszórók is új rajzolatot kaptak, ám az igazi kozmetikai újítás a sportosabb GT-Line és az SUV elemekkel felspécizett X-Line kivitelek esetében érhető tetten. Ezek ugyanis teljesen új lökhárítókat is kaptak, illetve a ködfényszórók környezete is markánsan átalakult.
Belül minden esetben nagyobb kijelzőkkel találkozhatunk mostantól, a központi egység 8 colosra, a műszerek közötti kisebb képernyő pedig 4,2 colosra nőtt. Szintén újdonság, hogy most már a kis Kia is el van látva Android Auto és Aplle Carplay funkcióval.
A motorpaletta az 1 literes 67 lóerős szívó egységből és a szintén 1 literes turbós 100 lóerős erőforrásból tevődik össze, a frissítés kapcsán az 1,2 literes négyhengerest már nem említik a gyáriak, így lehetséges, hogy az végleg eltűnik a kínálatból.