
A Bentley az angliai üzem mellé telepített méhcsaládokat és egyben megalapította a saját méz márkáját is. Nem a gazdasági érdekek voltak az elsők, legalábbis hagyományos értelemben nem.
A Bentley az angliai üzem mellé telepített méhcsaládokat és egyben megalapította a saját méz márkáját is. Nem a gazdasági érdekek voltak az elsők, legalábbis hagyományos értelemben nem.
Annyi egymásnak ellentmondó hír, vélemény kering az autós és nemautós médiában az elektromos autózásról, hogy az egyszeri polgár csak kapkodja a fejét, és ha volna is pénze, lehetősége belevágni a villanyautózásba, nem tudja eldönteni, valójában jót tesz-e ezzel a környezetnek?
Donald Trump amerikai elnök nem viccel – legújabb lépései azt jelzik, hogy vége a környezettudatosság idejének az Újvilágban, ismét lehetnek szennyezőbbek és szomjasabbak az autók. Ha törvényi szabályozás szintjén is megfogan ez a filozófia, akkor az azt jelenti, hogy ismét jöhetnek a V8-as izomautók és kardjába dőlhet a Tesla – no meg a többi elektromos- és hibridgyártó. Vajon megakadályozható-e rendeletileg a technika fejlődése? És ha igen, az milyen következményekkel járhat? Ezt vizsgáljuk cikkünkben.
Négy világváros vezetője egyezett meg abban, hogy 2025-től száműzik a dízelautókat. Athén, Mexikóváros, Párizs és Madrid polgármestere tisztább levegőt akar. A példát sok más város is követheti.
Aki azt hinné, hogy az autókhoz már mindent kitaláltak, téved: az Audi egy elektromechanikus lengéscsillapítóval energiát termelne az útegyenetlenségekből.
Egy különleges, önmagát töltő autó koncepciójával nyert dizájn-díjat egy fiatal tervező. Persze, ez sem perpetuum mobile, de nagyon közel áll hozzá…
Napelemes tetővel is rendelhető lesz a negyedik generációs Toyota Prius konnektorról is tölthető változata, amely a napenergia felhasználásával még hatékonyabbá válik.
Miért ne lehetne egy használat közben rendszerint mocskos buggy nagyon tiszta üzemű? Ezt a paradoxont oldja fel a Nikola Motor Company tisztán elektromos hajtású mocsárjárója, a Zero.
A Volkswagen dízelmotor-botrányának dübörgése közepette felszólalt a Peugeot vezetője is. Maxime Picat azzal vádolja a politikusokat, hogy önkényesen döntenek az autóipar környezetvédelemmel összefüggő technológiai kérdéseiben. Szerinte „kinyírták” a Peugeot egy új, rendkívül környezetbarát megoldását.
Három év múlva vissza szeretne térni a világ legkomolyabb hosszútávú versenyére a BMW – méghozzá nem is akárhogyan!