hirdetés

Igazi meglepetés a Toyotától

Csak a vezetés élménye, semmi luxus, semmi sallang – ez a koncepció vezérelte a Toyota mérnökeit a GT86 kistestvére, az SFR megtervezésekor.

A Tokiói Nemzetközi Autószalon közeledtével igencsak aktivizálódtak a japán gyártók: sorra-másra mutatják be legújabb modelljeiket és tanulmányautóikat. Ezek közül talán a legizgalmasabb az a típus, amelynek a Toyota most hozta nyilvánosságra az első képeit. A GT86-os sportkupé kistestvére láthatóan kifejezetten a vezetés élményének szolgálatára készül majd, és várhatóan megfizethető lesz.

Még tavasszal jelentette be a Toyota, hogy szeretne előállni egy olyan sportkupéval, amely alapvetően a sikeres GT86-os vezetési élményét kínálja, mégis olyan árcédulát tűzhetnek rá, amellyel annyit adhatnak el belőle, mint egy tömegautóból. Nos, a ma nyilvánosságra hozott első képek tanúsága szerint hamar ki is forrt ez a valóban újszerű koncepció, hiszen az SFR egy kifejezetten puritán felszereltségű, mégis dögös formájú kis sportkocsinak tűnik.

A 3,99 méter hosszú és 1,7 méter széles karosszéria sportosan kompakt, a 2,48 méteres tengelytáv pedig kifejezetten remek vezethetőséget sugall. Erre a gyártó kiemelt hangsúlyt is helyezett, hiszen a kis sportkupéval az volt a céljuk, hogy egy könnyű, nagyszerűen kezelhető autóval megfizethető áron kínáljanak olyan vezetési élményt, amilyet csak sokkal drágább modellek nyújtottak eddig. Azt még nem tudni, hogy mennyire lett könnyű a típus, sem azt, hogy milyen motor hajtja majd. Ezeket a részleteket október 29-én közli a gyártó. Ugyanakkor a korábban elhintett információk alapján várhatóan 980 kilogrammot nyom majd az 1,5 literes, 130 lóerő körüli motorral és hatsebességes váltóval szerelt modell. Ez a teljesítmény talán nem hangzik túl meggyőzőnek, de bőven elegendő lehet egy ilyen csekély súlyú karosszéria fürge mozgatásához és az élvezetes vezetéshez. És mivel az SFR nagyobb sportkocsi-testvérét idézve hátsókerékhajtást kap, biztosak lehetünk benne, hogy igazi buli lesz az autót vezetni.

Az SFR belsejét mutató képekből kiderül az is, hogy valóban minimalista az autó dizájnja: szinte még ajtókárpit sincs benne, a műszerfal is a lehető legegyszerűbb, a középkonzol majdnem hogy csak jelképes. Mindez persze az ár- és súlycsökkentést szolgálja. Bár az utastérben négy ülés kapott helyet, hátul aligha lehet túlságosan bőséges a helykínálat, hiszen a 2,5 méteres tengelytáv szűkre szabja a lehetőségeket.

Az autó forgalmazásának kezdetét korábban 2018-ra prognosztizálta a Toyota, de látva a most nyilvánosságra hozott képeket, nem zárhatjuk ki, hogy akár egy évvel korábban a szalonokba kerülhet az SFR, hiszen a tanulmány lényegében sorozatgyártásra érett változatnak tűnik.