Ilyen lett a Renault Clio

Renault Clio 6 (2025) – új generáció, új lendület

A Renault megújította egyik legfontosabb modelljét, a Clio-t, és a 2025-ben érkező 6. generáció már első ránézésre is komoly előrelépést mutat. Nemcsak nagyobb és modernebb lett, hanem technológiában és hatékonyságban is sokat lépett előre.

Karakteresebb külső, határozottabb kiállás

A Clio 6 formavilága merészebb, mint korábban bármikor: hosszabb, szélesebb és sportosabb kiállású. A fényszórók keskenyebbek, a hűtőrács agresszívebb, hátul pedig egyszerűbb, letisztultabb formák dominálnak.
Az összhatás fiatalos és határozott – néhányaknak talán túlzottan is –, de kétségtelen, hogy sokkal feltűnőbb jelenség lett.

Modern hibrid hajtás – 160 lóerő takarékosan

A legfontosabb újdonság a 160 lóerős E-Tech hibrid rendszer. Az 1,8 literes benzines két elektromotorral dolgozik együtt, így induláskor, városban és enyhe gyorsításoknál gyakran csak az elektromos rész működik.
A rendszer előnyei:

  • élénk, gyors reakciók

  • kiemelkedően alacsony fogyasztás (városban akár 4 liter környéke)

  • csendes működés

Hátrányként annyi mondható, hogy erőteljesebb gyorsításnál a benzinmotor hirtelen lép be, ami néha kicsit feltűnő. Kézi váltási lehetőség sincs, de a rendszer jól teszi a dolgát, így a legtöbb vezetőnek ez nem fog hiányozni.

Kényelmes futómű és jó vezethetőség

A szélesebb nyomtáv és a finomhangolt futómű stabilabb viselkedést ad. A Clio továbbra is könnyen irányítható, de most érezhetően magabiztosabb tempónál is.
A hangszigetelés nagy előrelépés: országúton és autópályán is kellemesen csendes, ami a kategóriában egyáltalán nem magától értetődő.

Belső tér: letisztult és technológiaorientált

Az utastérben két nagy, 10 colos kijelző dominál – az egyik digitális műszeregység, a másik a Google-alapú infotainment. A rendszer gyors, logikus és jól testre szabható.
A felsőbb felszereltségek igényes anyagokat kapnak (pl. Alcantara elemek), míg alacsonyabb szinten több kemény műanyaggal találkozunk.
A hátsó sor továbbra is csak átlagos méretű, de a csomagtartó 309 literre nőtt, ami mindennapi használatra bőven elég.

Fogyasztás: a Clio legnagyobb fegyvere

A hibrid Clio valóban rendkívül takarékos, és nem csak papíron. Városban sokszor tisztán elektromosan mozog, országúton pedig beéri kevéssel. Aki legtöbbször vegyes vagy városi használatban autózik, ritkán fog 4,5 liter fölé menni.

Árak

  • Benzines (TCe 115): kb. 19 990 eurótól

  • Hibrid (E-Tech 160): kb. 29 300 eurótól

A hibrid nyilván drágább, de technikában és fogyasztásban jelentős előnyt kínál.